شناسهٔ خبر: 26848448 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حسین فرحبخش:

شهرداری رفتار درستی با بدنه سینما ندارد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، حسین فرحبخش تهیه کننده سینما که ۲۶ تیرماه به دلیل اکران نشدن آثارش به ویژه فیلم «دشمن زن» به کارگردانی کریم امینی در سینماهای شهرداری به همراه عوامل این فیلم در مقابل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تجمع کرده بود درباره نتیجه مذاکراتش با شهرداری گفت: من نمی خواهم به این مساله دامن بزنم اما بسیاری از مسایلی که مدیران شهرداری مبنی بر حل این موضوع عنوان می کنند، اشتباه است و علی احمدی مدیر موسسه تصویر شهر هم با ما رفتار درستی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهرداری تخصصی در زمینه سینما ندارند، بیان کرد: به هنرمندان گفته اند با آثار من مشکلی ندارند اما سینماهای شهرداری جایی برای نمایش فیلم ما ندارد در حالی که این حرف ها درست نیست زیرا از قبل هماهنگی های آن را انجام داده ایم اما معلوم نیست چرا شهرداری به یک باره به این نتیجه رسید که سینماهایش جایی برای اکران فیلم ما ندارد؟ بعد از عید فطر کلا ۲ فیلم اکران شده است پس چرا  می گویند جایی برای اکران فیلم ما وجود ندارد؟

فرحبخش با انتقاد از مجتبی امینی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، اضافه کرد: این مواردی که مطرح می کنند بهانه است زیرا قبل از ماه مبارک رمضان به مدیران شهرداری اطلاع داده بودیم که فیلم ما را اکران کنند اما تا حالا این اتفاق نیفتاده است و مدام به ما وعده های بی نتیجه می دهند. حرف ما این است که مسئولان شهرداری ماجرا را حل کنند و بدانند که این رفتار با سینما درست نیست.

این تهیه کننده اظهار کرد: شهرداری نهادی برای همه مردم است و نباید به شکل سلیقه ای اداره شود. رفتاری که با فیلم های من می شود با افراد دیگری چون محمد بانکی، حبیب اسماعیلی، داریوش باباییان هم می شود، اما حالا یک نفر  به نمایندگی از همه اعتراض می کند زیرا در این چند وقت حدود چهار فیلم من را اکران نکرده اند.

فرحبخش با تاکید بر اینکه آثارش پروانه نمایش دارند پس چرا نباید در برخی از سینماها اکران نشود؟ گفت: اگر این فیلم در این چند سینما اکران شود یا نشود من نه میلیاردر و نه گدا می شوم اما مردم منطقه شهر ری و یافت آباد که ۲ سینمای راگا و تماشا در آنجا واقع شده اند، چه گناهی کرده اند که نباید این فیلم را ببیند؟

وی در پایان گفت: سینماگران و بدنه سینما از چنین رفتار حذفی راضی نیستند و معدود سینماگرانی هم که با این رویکرد موافقند بهتر است در رویه خود تجدیدنظر کنند.

منبع:مهر

نظر شما