شناسهٔ خبر: 26848417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیر تلگرام طلایی:

مدیر تلگرام طلایی: وزارت ارتباطات هیچ امکاناتی در اختیار ما قرار نداده است

یکی از مدیران ارشد «تلگرام‌طلایی» که نخواست نامش فاش شود، شایعاتی که درباره خرید سرور از وزارت ارتباطات با بهایی کم مطرح شده است را کذب محض دانست.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /وی یادآور شد:این که گفته می شود«تلگرام‌طلایی» تعداد 200 سرور را از وزارت ارتباطات یا هر نهاد دیگری به قیمتی پایین‌تر از عرف بازار خریده است، واقعیت ندارد. شرکت ما چهار سال پیش فضای خدمات (cloud) خود را رونمایی کرد و ما به دیگران ظرفیت (سرورvm) می‌دادیم. بسیاری از استارتاپ‌ها هم آمدند و روی سرورهای ما کار را شروع کردند.

وی افزود: یکی از کارهایی که بعد از شروع فعالیت در حوزه پیام‌رسانی انجام دادیم هم این بود که آن ظرفیت‌هایی را که به دیگران اجاره داده بودیم، خالی کردیم.یعنی قراردادهای قبلی را تمدید نکردیم و ظرفیت‌ها را برای خودمان استفاده کردیم. به‌غیر از آن، ما هرتعداد سرور که خریداری کردیم به‌نرخ بازار بوده و فاکتور تمام سرورها هم موجود است. همچنین 200 سرور منسوب به ما، عدد درستی نیست و ما اصلا این تعداد سرور نداریم.

این مدیر تلگرام طلایی افزود: از کارهایی که ما به دنبال آن بوده‌ایم بحث سیستم‌های «توزیع‌شده» است یعنی اصلا احتیاج نیست که سرورهای ما تنها در یک‌نقطه باشد بلکه می‌تواند در مناطق یا شهرهای مختلف باشد ولی ما به صورت هماهنگ با آنها کار کنیم.

/فرهیختگان

نظر شما