شناسهٔ خبر: 26847262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

آمار فروش سینما

رکوردشکنی‌های هزارپا در تاریخ سینمای ایران

سینماها در هفته گذشته، روزهای پررونق و پرفروشی را پشت سر گذاشتند و هفت فیلم از ده فیلم اول جدول نسبت به هفته‌های قبل افزایش فروش داشتند.

صاحب‌خبر -

«هزارپا» کمدی بی‌رقیب این روزها با فروش هفتگی ۴ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان با اقتدار صدرنشین جدول فروش هفتگی بود و مجموع فروشش به مرز ۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، «هزارپا» که با تکیه بر داستان کمدی و محبوبیت بازیگرانش (رضا عطاران، جواد عزتی، مهران احمدی، سارا بهرامی و…) شانس نخست پرفروش‌ترین فیلم امسال است؛ پس از دو هفته رکوردشکنی‌های پی‌در‌پی، از همان ابتدا در قامت مدعی اصلی شکستن رکورد فروش تاریخ سینمای ایران ظاهر شد. «هزارپا» در میان فیلم‌ها بیشترین تعداد سالن را با ۱۱۸ سالن در اختیار دارد.

«تگزاس» که تا به اینجا عنوان دومین کمدی پرفروش سال را به دست آورده، پس از ۱۳ هفته اکران و به نمایش درآمدن فیلم‌های جدید، هنوز فروش هفتگی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان دارد. این فیلم که رکورد بیشترین تعداد هفته صدرنشینی را نیز در دست دارد، این هفته با فروش ۴۷۵ میلیون تومان مانند هفته گذشته در رتبه دوم جدول فروش قرار گرفت.

فروش کل «دشمن زن»، سومین کمدی پرفروش هفته، در پنجمین هفته اکرانش از مرز ۲ میلیارد تومان عبور کرد و با فروش هفتگی ۳۲۴ میلیون و ۲۱۹ هزار تومان در رتبه سوم جدول قرار گرفت.

فیلم «دارکوب»، ساخته بهروز شعیبی مانند هفته گذشته پرطرفدارترین فیلم غیرکمدی در حال اکران بود. این فیلم با فروش هفتگی ۲۷۵ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و مجموع فروش خود را پس از سه هفته نمایش به مرز یک میلیارد تومان نزدیک کرد.

فیلم عروسکی «خاله قورباغه»، ساخته افشین هاشمی که یادآور سریالی قدیمی به همین نام است، در دومین هفته اکرانش با فروش هفتگی ۲۵۳ میلیون و ۸۹ هزار تومان و افزایش فروش ۱۰۸ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته، توانست در جدول فروش هفتگی دو پله صعود کند و در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

«هزارپا»، تازه‌ترین ساخته ابوالحسن داوودی در دومین هفته اکرانش مانند هفته اول رکوردشکنی کرد و توانست رکورد فروش در یک روز سینمای ایران را جابه‌جا کند. این فیلم جمعه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۷ در سراسر کشور بیش از یک میلیارد تومان فروش داشت و رکوردی که پیش‌تر در اختیار فیلم «نهنگ عنبر ۲» بود را از آن خود کرد. از این رقم ۱۳۰ میلیون تومان فقط متعلق به پردیس کوروش بوده و شهر مشهد پس از تهران با ۱۰۰ میلیون تومان پرفروش‌ترین شهر نمایش‌دهنده «هزارپا» در روز جمعه بوده است.

همچنین «هزارپا» با فروش ۴ میلیارد و ۳۱۳ میلیون رکورد بیشترین فروش هفتگی را نیز که در اختیار «نهنگ عنبر ۲» بود، شکست.

۱۰ فیلم پرفروش هفته هفدهم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۲ میلیارد تومان نسبت به هفته شانزدهم فروش بیشتری داشتند و در ۷۶۸ سالن در مجموع ۶.۱ میلیارد تومان فروختند.

نظر شما