شناسهٔ خبر: 26847094 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی دانشجویان جهان

عدم اطلاع رسانیِ سرپرست تیم، شانس رسیدن به طلا را از خدابخشی گرفت!

مهدی خدابخشی نماینده وزن 84- کیلوگرم تیم ملی کاراته دانشجویان جهان به دلیل عدم اطلاع رسانی در زمان برگزاری مسابقه از سوی سرپرست تیم اعزامی به ژاپن، شانس رسیدن به مدال را از دست داد!

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از فارس، یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی دانشجویان جهان در حالی به میزبانی ژاپن پیگیری می‌شود که مهدی خدابخشی نماینده وزن 84- کیلوگرم تیم ملی دانشجویان جهان متاسفانه به دلیل اشتباهات سرپرست تیم ملی اعزامی به این رقابت‌ها شانس حضور در مسابقات کومیته انفرادی را از دست داد و نتیجه این رقابت‌ها 8 بر صفر به سود نماینده چین تایپه اعلام شد.

موضوع از این قرار است که مهدی خدابخشی به دلیل عدم اطلاع رسانی زمان مبارزه از سوی سرپرست تیم ملی، فرصت رویارویی با کاراته‌کای چین تایپه را از دست داد، چرا که خدابخشی مطلع نبوده که چه زمانی باید واردتاتامی شود و به همین دلیل طبق قانون فدراسیون جهانی کاراته، خدابخشی به همین راحتی از گردونه رقابت‌ها حذف شد، در واقع با یک اشتباه از سوی سرپرست  تیم کاراته دانشجویان ایران یک مدال طلا در بخش کومیته انفرادی به همین راحتی از دست رفت.

هدایت تیم ملی کاراته ایران طی چند سال اخیر در رویداد های بسیار مهمی برعهده شهرام هروی بوده، اما به هیچ عنوان چنین اشتباهاتی در تیم ملی بزرگسالان رخ نداده است، اما در این رقابت‌ها شاهدیم مسئولان فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، تیم ملی کاراته دانشجویان را بدون حضور هروی و دیگر مربیان به این رقابت‌ها اعزام کرده اند که ماحصل این تصمیم اشتباه، حذف یکی از مدال آوران کشورمان از گردونه رقابت‌های جهانی بوده است!

هدایت تیم ملی دانشجویان جهان در این رقابت‌ها برعهده شهرام هروی است، حسن روحانی و فرید خمامی نیز به عنوان مربیان تیم ملی دانشجویان فعالیت می‌کردند، اما در کمال ناباوری شاهدیم که هیچ کدام از این مربیان کنار تیم ملی به این رقابت مهم اعزام نشده‌اند و گویا عدم آشنایی سرپرست تیم ملی با فضای مسابقات  و عدم اطلاع رسانی از سوی وی باعث شده مهدی خدابخشی شانس رسیدن به مدال را از دست بدهد. خدابخشی یکی از کاراته‌کاهای توانمند کشورمان است که طی چند روز گذشته نیز در رقابت‌ها قهرمانی آسیا مدال برنز کسب کرده است.

حال باید منتظر باشیم تا در ادامه ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد، به هر حال تیم ملی کومیته تیمی به فینال مسابقات دانشجویان جهان راه یافته است و امیدواریم که اتفاقی که برای خدابخشی رخ داده این برای برای کومیته تیمی رخ ندهد!

نظر شما