شناسهٔ خبر: 26846095 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

بانک مرکزی به ایرلاین‌ها ارز تخصیص دهد

نصر: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ضرورت دارد بانک مرکزی هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف اختصاص ارز به شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی امروز اظهار داشت: متأسفانه تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی انجام نشده است همین مشکل موجب شد برخی از پروازهای ما انجام نشود.

وی که در نشست فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات موردنیاز صنعت هواپیمایی صحبت می‌کرد، ادامه داد: حدود چند روز پیش بود که یکی از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی به استانبول به دلیل عدم تأمین ارز انجام نشد.

اسعدی سامانی افزود: شرکت‌های هواپیمایی با مشکل تأمین ارز مواجه هستند. بانک مرکزی باید در این موضوع تعجیل کند در غیر این صورت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خصوصاً هواپیماهای اجاره‌ای با مشکل مواجه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره اجاره برخی اقلام هواپیما و قطعات مورد نیاز توضیح داد: برخی قطعات نظیر موتور امکان اجاره کردن دارد.

وی‌ ادامه داد: در سال 96 شرکت‌های هواپیمایی بیش از 30 میلیون مسافر جابجا کردند که برخی از اقلام موردنیاز هواپیماها از طریق بازار آزاد تأمین شد.

اسعدی سامانی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ارز موردنیاز شرکت‌های هواپیمایی از طریق بانک‌های عامل و صرافی‌ها تأمین شد، اما امروز شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند از صرافی‌ها ارز دریافت کنند و دریافت ارز فقط از طریق سیستم بانکی است که آن هم مشکلاتی دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات موردنیاز صنعت هوانوردی در روزهای یکم و دوم مرداد اشاره کرد و گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی در راستای تقویت بنیه علمی ساخت قطعات هواپیما تلاش شد از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

وی بیان کرد: در نمایشگاه مذکور شرکت‌های هواپیمایی نیز حضور دارند، نیازسنجی بابت قطعات عمده پرمصرف آنها انجام شده است تا این قطعات به آنها عرضه شود.

اسعدی سامانی بیان کرد: این قطعات شامل تجهیزات فرودگاهی، لوازم هلی‌کوپتری و لوازم هواپیما است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما