شناسهٔ خبر: 26846021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاج: بعد از ۴۲ سال به قهرمانی آسیا امید داریم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: برای جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی شده است و امیدوارم بتوانیم بعد از ۴۰ سال قهرمان شویم.

صاحب‌خبر -
تاج: بعد از ۴۲ سال به قهرمانی آسیا امید داریمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌ها به ارائه گزارشی از عملکرد این فدراسیون در چند ماه گذشته پرداخت. تاج در این نشست با اشاره گزارش فدراسیون فوتبال به وزیر ورزش، گفت: مشکل جدی ما چمن طبیعی مجموعه کمپ تیم‌های ملی بود که تا حدود بیست روز دیگر با کیفیت بسیار بالا افتتاح خواهد شد. در کنار آن ۲ زمین چمن مصنوعی، ۲ زمین فوتبال ساحلی و ۲ هتل هم قرار دارد که تمام نیاز تیم‌های ملی مختلف را تامین می‌کند و بخشی از آن هم امکان درآمدزایی دارد.
وی افزود: مجموعه ساختمان فوتسال را در کنار یک زمین استاندارد با کف پوش عالی تا حدود یک ماه دیگر افتتاح می‌کنیم و با مجوز‌هایی که از شیخ سلمان (رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا) گرفتیم تبدیل به ساختمان اداری فوتسال آسیا خواهد شد. علاوه بر آن ساختمان "پک" (مرکز آمادگی جسمانی تیم ملی فوتبال) که در دنیا حدود ۱۵ کشور فقط دارای آن هستند، را افتتاح می‌کنیم. این ساختمان شامل استخر، سونا، مجموعه بدنسازی و تمام موارد فوتبالی است که تیم‌های ملی ما را بی نیاز می‌کند.
رییس فدراسیون فوتبال در مورد انتقاد‌هایی که قبلا به پیراهن تیم ملی وجود داشت، گفت: برند پیراهن تیم ملی را به آدیداس تغییر دادیم که کیفیت بالایی دارد. هواپیمای اختصاصی هم برای تیم ملی تامین کردیم که در مسابقات جام جهانی استفاده شد. در بحث اقتصاد مقاومتی هم که مدنظر مقام معظم رهبری است، موفق عمل کردیم، چون با عدد ناچیزی که غیرقابل مقایسه با رقبا است، در حال اداره فوتبال کشور هستیم.
وی ادامه داد: مبلغ قرارداد بازیکنان ما در جام جهانی فقط ۴۰ میلیون دلار بود که با سایر رقبا و هم گروهانمان اصلا قابل مقایسه نیست. در مجموع دور اول و دوم بدون باخت به جام جهانی رسیدیم و برای اولین بار با تیم دوم آسیا هفت امتیاز اختلاف داشتیم. ۱۰ بازی دوستانه هم برای تیم ملی براساس نیازسنجی که سرمربی تیم ملی انجام داده بود پیش بینی کردیم. مراکش و پرتغال ۶ بازی و اسپانیا هفت بازی تدارکاتی داشتند و در واقع بازی‌های دوستانه ما از نظر تعداد بیشتر از رقبا و از نظر کیفیت هم براساس موارد فنی سرمربی بود.
تاج در مورد تدارکات تیم ملی فوتبال برای جام ملت‌های آسیا گفت: با مساعدت و هدایت وزیر ورزش و جوانان تمام موارد لازم را بررسی و تقسیم بندی کردیم که در تمام بخش‌ها این تقسیم بندی خوب پیش رفته است و امیدوارم برای جام ملت‌های آسیا هم بعد از ۴۲ سال بتوانیم روی سکوی قهرمانی برویم هرچند کار بسیار سخت است.
وی افزود: بحث خدمت مقدس سربازی را برای بعضی بازیکنان تیم ملی داریم که مفصل با وزیر ورزش و جوانان در خصوص آن صحبت کردیم. هفت بازیکن داریم که پس از نامه وزیر ورزش در حال پیگیری هستیم و به نتایج خوبی هم رسیده ایم. برای پشتیبانی تیم ملی هم با توجه به برنامه ریزی گسترده رقبایمان باید سعی کنیم از غافله عقب نمانیم.

نظر شما