شناسهٔ خبر: 26845926 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

11 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: 11 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز شنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر در بیرجند اظهار داشت: اقداماتی خوبی در همه حوزه های اجتماعی استان از جمله آسیب ها انجام شده که حاشیه نشینی و مبارزه با مواد مخدر را نیز در بر می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت از هرگونه حرکت اجتماعی حمایت می کند افزود: تاکنون برای طرح های مبارزه با آسیب های اجتماعی 800 میلیون تومان هزینه شده و امسال نیز با پیگیری بیشتری این موضوع دنبال می شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی از ورود حوزه اجتماعی برای حل معضلات بومی استان خبر داد و گفت: طرح هایی در این خصوص آماده و به شورای اجتماعی کشور برای تصویب ارسال می شود که امید است از این طریق باری از دوش مردم برداشته شود.
وی مبارزه با مواد مخدر را دفاع از حیثیت و کرامت انسانی دانست و اظهار داشت: تاکنون بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با این افیون غربی تقدیم انقلاب شده است.
اسماعیلی بر ضرورت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: سالانه بیش از 170هزار میلیارد تومان صرف مبارزه با مواد مخدر می شود.
وی از تولید و توزیع مواد مخدر به عنوان یک تجارت پرسود در دنیا یاد و تصریح کرد: باندها و مافیای مرتبط با این کار به دنبال آن هستند که در سریع ترین زمان بیشترین سود ممکن را به دست آورند.
وی پولشویی، برهم زدن نظم اقتصادی و رخنه در انسجام خانواده ها را از عوارض ورود مواد مخدر به کشور دانست و افزود: می طلبد با یک نگاه جامع تر به حوزه مبارزه ورود کنیم و مهمترین گام پیشگیری است.
اسماعیلی با اشاره به تاثیر تقلید و تلقین در شیوه های جامعه پذیری اظهار داشت: در راستای اجتماعی کردن بیشتر مبارزه با مواد مخدر لازم است صاحبان اندیشه و همه گروه های مرجع و نخبه پای کار آمده و از تربیون های مختلف برای این موضوع بهره گیری شود.
وی با تاکید بر اینکه تصور غلط درمانگر بودن مواد مخدر باید از جامعه حذف شود گفت: به خاطر این باور غلط، بیش از 9 هزار تن انواع مواد مخدر در کشور افغانستان تولید می شود و ما در همسایگی آن متحمل هزینه های زیاد از جمله شهادت جوانان رشید می شویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه یاد کرد و افزود: این هسته اجتماعی می تواند بزرگترین نقش را در پیشگیری از ورود جوانان به حوزه مواد مخدر داشته باشد.
وی بر نقش آموزش و پرورش در این حوزه تاکید و اضافه کرد: لازم است حتی یک واحد درسی در خصوص مبارزه با مواد مخدر از همان مقاطع ابتدایی تدریس شود تا کودکان و نوجوانان در مقابل کج روی ها قدرت نه گفتن را بیاموزند.
اسماعیلی گفت: کلینیک های مشاوره و ترک اعتیاد نیز با نگاه علمی می توانند در حوزه پیشگیری موثر عمل کنند و نباید شخص در معرض آسیب رها شود همچنین نباید این شخص با یقین به اینکه بیمار است از ضعف های قانونی سوءاستفاده کرده و احساس امنیت کنند.
وی بر تلاش همه دستگاه های مسئول در مبارزه موثر با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: با توجه به نگاه ویژه شخص استاندار باید زمینه نشاط اجتماعی نیز در استان فراهم شود.
همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بیرجند برگزار و از چند خانواده شهید نیز تجلیل شد.
9766*3028

نظر شما