شناسهٔ خبر: 26845670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

۹۵ درصد خانواده های ایرانی اینترنت پر سرعت دارند

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با اشاره به دسترسی آزاد اطلاعات و ارتباطات در ایران، گفت: بیش از ۹۵درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری در نشست شنبه های انقلاب با محوریت آزادی و حقوق بشر پس از انقلاب،گفت: اصل توازن بین آزادی و استقلال یکی از گفتمان های اصلی در جمهوری اسلامی ایران است. با این حال گفتمان هایی که به آزادی ضربه زدند، از این آزادی طوری استفاده کردند که به استقلال ملی خدشه وارد شود.

وی‌افزود: به عنوان مثال در داستان ۸۸ از آزادی که در جمهوری اسلامی وجود دارد پیرامون اینکه جمهوری اسلامی یکی از آزادترین کشورها برای ثبت نام در انتخابات است، افرادی آمدند و سوءاستفاده کردند و نتیجه همان خدشه در استقلال ملی شد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام اظهارداشت: به دنبال این بودند که از فضای آزاد انتخابات سوءاستفاده کنند و خدشه به اصل توازن بزنند.

وی افزود: به عنوان مثال در قضیه کوی دانشگاه، کسانی که به نظام حمله می کردند می خواستند از آزادی دانشگاه حمایت کنند حتی بعدها در مجلس، اعلام کردند که پلیس حق ورود به دانشگاه را ندارد و امروز همان حزب نسبت به بازرسی آژانس انرژی اتمی در اتاق اساتید دانشگاه سکوت کردند. این جریان بیست سال پیش در برابر نظام به اسم حق آزادی ایستادند.

جعفری با بیان اینکه با این حال هیچ گاه جمهوری اسلامی توازن استقلال و آزادی را برهم نزده است، گفت: کسانی که با تابلوی آزادی این توازن را برهم زدند، در ادامه مواضع اصلی خود را نشان دادند.

وی افزود: امروز بدون اطلاع استاد دانشگاه، از رایانه شخصی استاد بازدید می کنند و همان حزب از این جریان و اتفاق دفاع می کند.

جعفری به فعالیت های سیاسی پس از انقلاب اشاره و تصریح  کرد: جمهوری اسلامی یک نظام تک حزبی را به نظامی با ۲۵۱حزب رسمی و ۵۱۵ انحمن صنفی تبدیل کرد.

وی از افزایش عناوین کتاب های منتشر شده خبر داد و گفت: افزایش تعداد از ۱۵۰۰ عنوان سال ۵۷ به ۱۰۷ هزار عنوان در سال ۹۶، نشانه این است که جمهوری اسلامی بر مبنای سانسور، حوزه فرهنگ ملی را اداره نمی کند.

جعفری با اشاره به دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتباطات در ایران، افزود: بیش از ۹۵ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

دبیر کمیته آزادی و حقوق بشر شنبه های انقلاب  با بیان اینکه سرانه فضای عبادی اقلیت های مذهبی در ایران دو برابر سرانه مسلمانان ایران است، گفت: بهایی ها هم در ایران حقوق شهروندی دارند. به رغم اینکه در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نشدند، اما ۲۴حق شهروندی از جمله داشتن قبرستان و...، دارند.

نظر شما