شناسهٔ خبر: 26845642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سقوط چشمگیر تلگرام در الکسا +تصاویر

روند رو به سقوط تلگرام در جهان پس از فیلترینگ آن در ایران را می‌توان به‌وضوح در سایت الکسا که یکی از مهم‌ترین ابزارهای رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی است مشاهده کرد.

صاحب‌خبر -

الکسابه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی‌های دقیق و مراجعه به آمارهای رسمی نشان می‌دهد، پس از اجرای فیلترینگ تلگرام در کشورمان، میزان بازدید و استفاده کاربران از این پیام‌رسان افت چشمگیری داشته است.

پس از فیلترینگ تلگرام در ایران که با مسدودسازی آن در چند کشور دیگر از جمله روسیه، فرانسه، اندونزی و غیره همراه شد، شاهد روند چشمگیر کاهش بازدید و استفاده‌ی کاربران از این پیام‌رسان خارجی بودیم. اگر هم‌اکنون به سایت الکسا که از معتبرترین سایتهای نشان‌دهنده‌ی میزان بازدید از سایتهای جهان به شمار می‌رود، مراجعه کنید، شاهد سقوط چشمگیر رتبه جهانی تلگرام در میان سایر سایتها خواهید بود. این رتبه در سایت الکسا هم‌اکنون با سقوط 86 پله‌ای به رتبه341 رسیده است که این مسئله نشان‌دهنده‌ی موفقیت‌‌آمیز بودن فیلترینگ این پیام‌رسان خارجی در ایران بوده است.

اذعان الکسا به سقوط چشمگیر محبوبیت تلگرام +تصاویر

همچنین بازدید آدرس اینترنتی telegram.me که برای کانال‌ها و صفحات تلگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به تازگی در الکسا با تنزل 3222 پله‌ای به رنک 4704 در جهان رسیده که این نشان از افت بازدید و کاهش میل و رغبت مخاطبان به نرم‌افزار تلگرام دارد.

الکسا

تلگرام پیام رسانی بود که به دلیل برخی ویژگی‌های ظاهری در مدت نسبتاً کوتاهی توانست هم در کشور ما و هم در برخی کشورهای دیگر مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این پیام‌رسان مدت‌ها بود که بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و بدون اینکه که کسی بداند بر اساس کدام قانون کار می‌کند، در کشور ما فعالیت می‌کرد و این روند موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده بود.

بر اساس بررسی‌های دقیقی که از سوی دستگاه‌های مسئول در این حوزه صورت گرفته و طبق نظر کارشناسان، تلگرام در پوشش یک پیام‌رسان، اقدام به جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی از کاربران خود می‌کرد و این اطلاعات را به مشتریان خود یعنی سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب می‌داد. همچنین پیامرسان تلگرام به مأمن و مأوایی مناسب برای عناصر ضدانقلاب و افرادی که به اقدامات ضدامنیت ملی و تروریستی اشتغال داشتند تبدیل شده بود و مهم‌ترین مصداق آن را می‌توان در حمله تروریستی گروهک داعش به مجلس و اغتشاشات دی ماه سال گذشته به وضوح مشاهده کرد.

پس از اقدامات فوق و عدم همکاری تلگرام با کشورمان در مبارزه با تروریسم و بستن کانال های معاند و همچنین عدم مسدودسازی کانال‌های مستهجن توسط مدیران این پیامرسان، در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری دستور قضایی فیلتر و مسدودسازی تلگرام صادر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما