شناسهٔ خبر: 26845549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نحوه هزینه درآمد بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد مشخص است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه هزینه شدن درآمد سالانه حرم امامزادگان و بقاع متبرکه استان از محل کمک زائران مشخص بوده و کوچکترین تخلف یا انحرافی در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 40 درصد درآمد بقاع متبرکه و حرم امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد برای عمران و آبادانی آنها هزینه می شود.
وی افزود: 30 درصد صرف تأمین هزینه های جاری حرم امامزادگان و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد از قبیل پرداخت حقوق خادمان و خرید وسایل، تجهیزات و امکانات مورد نیاز خواهد شد.
وی افزود: 20 درصد درآمد بقاع متبرکه و حرم امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام امور مختلف فرهنگی در آنها هزینه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 10 درصد مابقی درآمد حرم امامزادگان و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد نیز صرف کمک به بقاع کم درآمد استان خواهد شد.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شفاف سازی لازم را انجام دهند.
وی ابراز داشت: گاهی اوقات شائبه هایی در زمینه نحوه هزینه شدن درآمد بقاع متبرکه و حرم امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد بین مردم این استان به وجود می آید.
حجت الاسلام جنتی پور گفت: دهه کرامت یکی از بهترین فرصت ها برای معرفی هر چه بیشتر امامزادگان مدفون در کشور و کهگیلویه و بویراحمد و تبیین ابعاد شخصیتی، فضائل اخلاقی و جایگاه والای آنان است.
225 امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد مدفون است.
اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
7535/1662

نظر شما