شناسهٔ خبر: 26845477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی مؤسسه جامعة‌النور اهواز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مؤسسه جامعة‌النور اهواز از سال 85 فعالیت‌‌های متنوع قرآنی را برای تمامی سنین برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

منصوره ملتجی، مدیر مؤسسه جامعة‌النور اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌النور شهرستان اهواز برنامه و طرح‌های بسیار متنوعی را در رشته‌های مختلف برای بانوان و آقایان در همه مقاطع سنی برگزار کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر این مؤسسه دوره مترجمی زبان قرآن را به‌عنوان نماینده مؤسسه گلچین مشهد در مکان مؤسسه برگزار می‌کند. تعداد 120 نفر در این دوره شرکت کرده‌اند که اساتید مجرب از شهرستان اهواز به ارائه سرفصل‌ها و موارد آموزشی به این افراد مشغول هستند. این دوره در سطوح مقدماتی، متوسطه، عالی یک و دو سه در دو ترم آموزشی گنجانده شده است. شناخت کلمات عربی، ادبیات عرب، نوع شناسایی کلمات در آیات قرآن کریم و غیره از جمله دروس این دوره است.
مدیر مؤسسه به یکی از برنامه‌هایی که در هفته گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: دوره تربیت مربی پیش‌دبستان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی با حضور 52 نفر در مکان مؤسسه برگزار و سرفصل‌هایی مانند جذاب‌سازی و توانمند‌سازی مربیان در آن ارائه شد.
وی به دیگر برنامه‌های این مؤسسه اشاره کرد و افزود: این مؤسسه برنامه‌های آموزش عمومی قرآن مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، کارگاه عملی ترتیل‌خوانی، صوت و لحن در بخش بزرگسالان(بانو و آقا) و همچنین کلاس‌هایی مانند آیه های مهربانی، دوست من قرآن، تولدی دوباره، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم برای خردسالان(2 تا 13) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت جامعة‌النور در شهر اهواز، پادادشهر، خیابان 9، پلاک 51 واقع شده است.
انتهای پیام

نظر شما