شناسهٔ خبر: 26845451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی خبر داد:

قانون مبارزه با مواد مخدر دارای ضعف است

بیرجند- رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر خائن‌ترین افراد به مملکت هستند، گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر دارای ضعف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رمضانی صبح شنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: امروز آثار مبارزه با مواد مخدر  به خوبی در اجتماع لمس می‌شود.

وی با بیان اینکه باید راهی پیشرفته‌تر با مواد مخدر پیدا کنیم، اظهار کرد: اگر رفع این معضل را  تنها به دولت و قوای دولت واگذار کنیم، به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

رمضانی با بیان اینکه نباید به مواد مخدر مانند سایر معضلات نگاه کنیم، افزود: تعداد نیروهای مبارزه با مواد مخدر در مقابل هجمه‌ای که در جامعه وجود دارد، اندک است.

وی با بیان اینکه اگرچه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام‌شده اما نواقصی وجود دارد، گفت: باید مبارزه با این پدیده شوم به امری اجتماعی تبدیل شود.

رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ انسانی از گزند مواد مخدر مصون نیست، اظهار کرد: متنفرترین افراد از این معضل بزرگ اجتماعی هم در معرض خطر هستند.

رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی با بیان اینکه مواد مخدر هیچ‌گونه جنبه دارویی ندارد، گفت: تنها ماده‌ای که بشر هیچ احتیاجی به آن ندارد، مواد مخدر است.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه در امر مبارزه با مواد مخدر ضعف برخورد و ضعف قانون داریم، افزود: جریمه‌هایی برای مبارزه با مواد مخدر لحاظ می‌شود که مربوط به 20 سال گذشته است.

رمضانی با بیان اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر عادلانه نیست، ادامه داد: هنوز از قانون آیین دادرسی استفاده می‌شود که در آن امتیازات قاچاقچیان با سایر متخلفان یکسان است.

وی  ضعف دیگر موجود در میدان مبارزه با مواد مخدر را در حوزه قوه قضاییه دانست و گفت: برخوردی که قانون‌گذار در این زمینه پیش‌بینی کرده، هر روز به نحوی کاهش می‌یابد.

رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید آیین دادرسی در زمینه مواد مخدر متفاوت با دیگر جرائم باشد، افزود: قاچاقچیان در زندان باید در شرایط سخت تری نگهداری شوند.

رمضانی اظهار کرد: اگر فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و عدم پذیرش معتاد را در جامعه پیاده کردیم، موفق خواهیم بود.

وی بیان کرد: امروز در گوشه و کنار شهر تابلوهایی با عنوان «درمان سوء مواد مخدر » نصب‌شده که باید جمع‌آوری شود چرا که مواد مخدر استفاده حُسن ندارد.

رمضانی با بیان اینکه نباید معتاد احساس کند که در جامعه جایگاه دارد، گفت: باید هر کدام در جایگاه خود نسبت به مواد مخدر مواظبت کنیم.

وی خطاب به قاچاقچیان مواد مخدر بیان کرد: شما خائن‌ترین افراد به مملکت هستید چرا که خون هزاران شهید به گردن شما است.

رمضانی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان مواد مخدر در تمام آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و سرقت مقصر هستند، گفت: اگر این افراد مواد مصرف نکنند، بازار قاچاقچیان هم بی‌رونق می‌شود.

وی با بیان اینکه معتاد بیمار نیست بلکه خائن است، گفت: اگر معتاد مواد نکشد هیچ‌گونه تهدید جانی متوجه او نمی‌شود.

نظر شما