شناسهٔ خبر: 26845449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در راستای جنگ روانی صورت گرفت؛

دوبه‌هم‌زنی معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا بین ایران و ترکیه

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که به ترکیه سفر کرده بود تا با مقامات این کشور درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران صحبت کند در کنفرانس خبری گفت ممکن است که ایران همسایه ترکیه باشد اما متحد یا دوست این کشور نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم روز جمعه و پس از دیدار با مقامات ترکیه درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: واشنگتن درباره پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بر روی اقتصاد ترکیه حساس است.

بیلینگسلیا در ادامه سخنانش با اعلام این موضوع که مهمترین دلیل سفر وی به ترکیه بحث درباره بدترین حامی تروریسم در جهان یعنی ایران است، گفت: آمریکا ارزیابی هایی درباره فعالیت های مختلف رژیم ایران انجام داده که تهدید مستقیمی علیه آمریکا، ترکیه و دیگر متحدان ناتو است.

وی همچنین گفت که مهمترین موضوع که میان مقامات ترکیه و آمریکا مورد بحث قرار گرفته عملیات مشترک علیه تامین مالی تروریسم است.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا درباره خارج شدن این کشور از توافق هسته ای با ایران گفت: ما درباره تاثیراتی که این موضوع می‌تواند بر اقتصاد ترکیه داشته باشد بسیار حساس هستیم. این چیزی بود که ما مذاکره کردیم.

بیلینگسلیا افزود: در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران نخستین تحریمی که اعمال خواهد شد در اوایل آگوست خواهد بود و پس از آن تحریم تجارت نفت و بانک مرکزی ایران است که در ماه نوامبر خواهد بود.

وی گفت: تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا بسیار فراگیر خواهد بود چون رفتار ایران بسیار نگران کننده شده و خطر آغاز یک بحران در سرتاسر خاورمیانه را بوجود آورده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: اقدامات ایران جهان را مکانی بسیار خطرناکی کرده است. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر موشک های آنها در ریاض فرود آید و چه اتفاقی خواهد افتاد که گروه های مسلح مورد حمایت ایران یک اشتباه محاسباتی در سوریه در قبال اسرائیل مرتکب شوند.

وی گفت: بنابراین ما احساس می کنیم که فشار اقتصادی شیوه مناسبی برای مقابله با این چالش بوده تا مانع از هرگونه محاسبات اشتباه شویم. بنابراین شما انتظار دارید که ما بسیار فعالتر از گذشته باشیم.

بیلینگسلیا اضافه کرد: دولت ترکیه موضع آمریکا در قبال این موضوع را درک می‌کند. ایران ممکن است که همسایه ترکیه باشد اما آنها دوست یا متحد ترکیه نیستند.

وی افزود: شرکت های ترکیه ای باید بدانند که در صورتی که به تجارت با ایران بپردازند قادر نخواهند بود که در بازار آمریکا فعالیت کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما