شناسهٔ خبر: 26845433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اندیشمند شیعه مصری:

تبعیت از آمریکا و غرب، قدرت امت اسلامی را تضعیف و آن را بی هویت کرده است

حوزه/ سید طاهر هاشمی گفت: در سایه غفلت و خواب طولانی امت اسلامی و بی توجهی آن به حال و آینده، فرزندان این امت در درد و رنج به سر می برند و قتل و خونریزی حواله ای برای ورود به بهشت شده است. آیا قتل و خونریزی، راه ورود به بهشت است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) گفت: در سایه غفلت و خواب طولانی امت اسلامی و بی توجهی آن به حال و آینده، فرزندان این امت در درد و رنج به سر می برند و قتل و خونریزی حواله ای برای ورود به بهشت شده است. آیا قتل و خونریزی، راه ورود به بهشت است؟

امت نیازمند انقلاب علیه عقب ماندگی و رکود است

وی افزود: امت نیازمند انقلاب علیه عقب ماندگی و رکود هستند و باید تاریخ خود را بار دیگر بازخوانی کنند تا بتوانند وضعیت کنونی را نجات داده و آینده ای به دور از تکفیر، قتل و حواله بهشت که به حساب فرزندان امت پرداخت می شود، بسازند.

امت اسلامی خود را تسلیم آمریکا و غرب کرده، لذا تضعیف شده است

الهاشمی با اشاره به اینکه امت از تفرقه، انتحار و اختلاف غیر از سختی، ذلت، ویرانی و خون هایی که در تمامی کشور های عربی و اسلامی ریخته شد، چه چیزی استفاده ای برده است، افزود: امت اسلامی خود را تسلیم طرح های استعمارگرانه معاصر کرده و با تبعیت از آمریکا، غرب و صهیونسیت ها قدرت خود را تضعیف کرده و خود را بی هویت کرده است.

امت اسلامی هزینه اختلافات و درگیری ها را از طریق فرزندان و منابع خود می پردازد

رهبر شعیان مصر تاکید کرد: امت اسلامی هزینه اختلاف، درگیری و انتحار را از طریق تاریخ، فرزندان و ثروت های خود می پردازد و عقلا و متفکرینی نیستند که آن را از راه آمیخته با خون و نفرت نجات دهند و  امتی قدرتمند و متحد بسازند.

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود:  نبود این توافق و نزدیکی باعث شده است که امت نتواند فرزندان خود را با تفاهم و همکاری برای ساختن تمدنی جهانی آشنا و آگاه کند، لذا منابع بشری و مادی امت در راه انتحار و جنگ ها نابود می شود.

وی افزود: وقت آن رسیده است که برای مشارکت در ساختن تمدن و رهبری جهان، این منابع حفظ و به قدرت تبدیل شود.

امت با تفاهم و اتحاد می تواند آینده را بسازد

سید الهاشمی در پایان تصریح کرد: امت باید بتواند اختلافات خود را مدیریت کند و تا حدی تفاهم داشته باشد؛ چرا که تفاهم و اتحاد امت به قدرتی برای ساختن تبدیل می شود به گونه ای که ما خواهیم توانست با دیگران هم تفاهم داشته باشیم.

نظر شما