شناسهٔ خبر: 26844621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش نه به پلاستیک درنانوایی های گناوه آغاز شد

گناوه- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: کارگروه سلامت این شهرستان برای ارتقای امنیت غذایی مردم و حفظ محیط زیست، پویش نه به پلاستیک و جایگزینی کیسه های پارچه ای را در نانوایی های شهرستان مصوب و اجرایی کرد.

صاحب‌خبر -

محمد بازیاری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تصمیم با هماهنگی و موافقت مسئولان دستگاهای اجرایی و نظارتی عضو کارگروه های سلامت، تنظیم بازار و کمیسیون نظارت شهرستان به ریاست فرماندار اتخاذ و برای اجرا به متصدیان نانوایی های ابلاغ شد که انتظار می رود با همت و همکاری همشهریان بزرگوار این طرح بخوبی نهادینه شود.
دبیر شورای سلامت گناوه اظهارداشت: باتوجه به اینکه پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید و در تماس با مواد داغ و اسیدی در دراز مدت خطرناک و سرطان زا خواهد بود، قرار دادن نان درکیسه های پلاستیکی باعث عرق کردن کیسه و کپک زدن نان و منجر به بیماری های ریوی و اختلالات گوارشی می شود.
وی افزود: از مردم انتظار داریم به جای کیسه های پلاستیکی از کیسه پارچه ای ساده که رنگی نباشد استفاده کنند، زیرا رنگ های بکار رفته در کیسه های پارچه ای نیز شیمیایی هستند.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی از صنوف حساس که با سلامت غذایی مردم در ارتباط هستند به سامانه 190 اطلاع دهند.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043

نظر شما