شناسهٔ خبر: 26843170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

برومندی مطرح کرد:

مصون‌سازی شرکت‌های اروپایی از تاثیر تحریم مقابله با شریک استراتژیک قدیمی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد شریک استراتژیک قدیمی آمریکا با مصون سازی شرکت های اروپایی درصدد جبران تحقیر رخ داده در برجام است.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به حمایت اتحادیه اروپا از شرکت های ایتالیایی فعال در ایران نسبت به مقابله با تحریم های ایالات متحده آمریکا، گفت: ایالات متحده از ابتدا تلاش کرد با کارشکنی در اجرای تعهدات برجامی، مانع دستیابی ایران به منافعش شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها ظرفیت های خوبی برای همکاری با ایران دارند از این رو 1+4 می تواند بدون حضور آمریکا با ایران تعامل داشته باشند، تصریح کرد: بر این اساس ابتدا باید تضامین عملی در راستای خرید نفت، تسهیل تبادلات مالی، مراودات بانکی و غیره به کشورمان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه امروزه آمریکایی ها فشارهای زیادی به شرکت های اروپایی می آورند تا مانع از حضور این شرکتها در ایران و سرمایه گذاری در کشورمان شوند، ادامه داد: بر این اساس آمریکا شرکت ها  را به تهدید با ابزار تحریم می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه اروپا با خروج ایالات متحده از برجام به نوعی تحقیر شده است، اظهار کرد: همچنین هم اکنون تهدید قاره سبز از سوی آمریکا به عنوان شریک استراتژیک قدیمی نیز تحقیر دیگری است که اروپا را بر آن داشته با ایستادن در مقابل این کشور، استقلال خود را به دنیا اعلام کند.

برومندی با اشاره به اینکه بروزرسانی قوانین مسدودکننده تحریمی، گام رو به جلویی است که از سوی کشورمان مورد استقبال قرار می گیرد، افزود: بر این اساس به نظر می رسد باید شرایط سرمایه گذاری در ایران را بیش از پیش فراهم کنیم تا هیچ بهانه ای برای حضور در کشورمان را نداشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروزه همه کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند اروپا باید به سمت خنثی سازی تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی حرکت کند زیرا تنش اقتصادی بین ایالات متحده و قاره سبز می تواند مشکلاتی را برای کشورهای این اتحادیه رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، ایزابلا دمونته، نماینده حزب دموکراتیک ایتالیا در پارلمان اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا از شرکت های فعال این قاره در ایران در قبال پیامدهای بالقوه بازگشت تحریم های آمریکایی، محافظت می کند./

پایان پیام

نظر شما