شناسهٔ خبر: 26843168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صورت گرفت//

افتتاح بیمارستان شهیدمنصور ستاری قرچک و آغاز ساخت بیمارستان جدید ورامین

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ صبح روز پنج شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، محمد مخبر دزفولی رئیس  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و جمعی از مسئولان شهرستان قرچک و ورامین، بیمارستان شهید منصور ستاری افتتاح شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع و زیربنای ۸ هزار متر مربع آغاز شده بود و دارای ظرفیتی بالغ بر 74 تختخواب به بیماران ارائه خدمت می‌کند.

فرآیند ساخت بیمارستان شهید منصور ستاری، در راستای تفاهم نامه‌ بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت و مشارکت تکمیل ۱۰ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۱۳۹۳ تخت بیمارستانی در مناطق محروم کشور تکمیل شد.

برای ساخت این پروژه ۳۳۵ میلیارد اعتبار هزینه شده که ۲۲۰ میلیارد ریال آن توسط وزارت بهداشت ،110 میلیارد ریال توسط دانشگاه شهید بهشتی و ۱۱۵ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت تامین شده است.

اورژانس، جراحی عمومی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، داخلی، دیالیز، مراقبت های ویژه ICU، CCU و NICU، زایشگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه و درمانگاه از بخش‌های بیمارستان شهید ستاری است.

آغاز ساخت بیمارستان 350 تختخوابی شهید مفتح ورامین

در بخش دیگری از حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ورامین، عملیات ساخت بیمارستان جدید شهید مفتح با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد اجرای فرمان امام(ره) آغاز شد.

این بیمارستان با مشارکت وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  در بخشی از بیمارستان فعلی بیمارستان شهید دکتر مفتح و با ظرفیت  ۳۵۰ تختواب ساخته می‌شود.

حضور وزیر بهداشت از منزل و محل تولد شهید ستاری و حسینیه  تاریخی حاج حسن ستاری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه سفر خود به شهرستان قرچک، با حضور در منزل و محل تولد شهید منصور ستاری و حسینیه تاریخی مرحوم حاج حسن ستاری، پدر شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس دیدن کردند.

نظر شما