شناسهٔ خبر: 26842987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

۴۶ درصد مساکن روستایی خوی مقاوم سازی شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوی گفت: این شهرستان ۲۵ هزار و ۷۵۸ مسکن روستایی دارد که ۴۶ درصد این واحد‌ها شامل ۱۲ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -
ایرنا: اروج رحیم لو افزود: مقاوم سازی یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز آغاز شده که این روند تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۲۵۸ واحد روستایی باقیمانده نیز در برنامه زمانی هشت ساله مقاوم سازی می‌شود.
وی بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و روستاییان می‌توانند از این تسهیلات تا سقف ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ ساله بهره‌مند شوند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوی ادامه داد: مهمترین هدف تسهیلات اعطایی برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله است و روستاییان باید همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
رحیم لو افزود: روستاییان می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ۳۸۵ هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان مرزی است، در این شهرستان ۱۹۸ روستا با ۲۵ هزار و ۷۵۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد.
پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان، روان بخشی روستا‌ها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
بر اساس این گزارش تجدید حیات و هدایت روستا‌ها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

نظر شما