شناسهٔ خبر: 26842979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شماره ۲۹ مجله «ایران‌مهر» منتشر شد

شماره بیست و نهم مجله ایران‌مهر با نمایه گزارش‌های استانی و مروری بر رویدادها و تصاویر ماه گذشته منتشر شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مجله «ایران‌مهر» که به‌صورت دیجیتال منتشر می‌شود فرصتی برای مرور رویدادهای استان‌های مختلف از دریچه نگاه خبرنگاران استانی مهر است، رویدادهایی که در قالب گزارش، گفتگو و عکس پیش روی نگاه مخاطبان خبرگزاری مهر قرار می‌گیرد.

این شماره مجله «ایران‌مهر» حدود ۴۰ گزارش در موضوعات مختلف از ۳۱ استان کشور را در برمی‌گیرد تا تصویری از دغدغه‌های مهم استانی را پیش روی مخاطب قرار دهد. دغدغه‌هایی که برخی از آن‌ها در روستایی دورافتاده رقم می‌خورد و برخی از آن‌ها در مرکز استان؛ برخی از آن‌ها فرصت‌ها را به رخ می‌کشد و برخی تهدیدها را به چالش.

در این شماره مجله «ایران‌مهر» از حال‌وروز تابستانی چنارها می‌خوانیم. نامش تابستان است و گرمایش همان گرمای تابستانی؛ اما چهره‌اش این روزها به زردی گراییده تا پاییز در شهر رخ بنماید، این روایت تلخ این روزهای چنارهای شهر است که در اوایل تابستان به خزان نشسته‌اند. مشروح این گزارش را در بخش جامعه مجله ایران‌مهر بخوانید.

«گاندو» در خطر انقراض، «آبتنی‌های تابستانه‌ای که بوی مرگ می‌دهد»، «استان غیر ساحلی با آمار غرق‌شدگی بالا»، «چتر آتش بر سر جنگل‌های شمال» و «زلزله‌زده‌ها در بیم و امید رویارویی با بحران بی‌آبی و بی‌برقی» از گزارش‌های بخش جامعه این شماره مجله «ایران‌مهر» است.

در بخش فرهنگ گزارش‌هایی از استان‌های مختلف را مرور می‌کنیم، «ندوشن» از کهن‌ترین شهرهای ایران و بهره‌مند از میراث و آثار ارزشمندی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به قرآن‌های خطی ۷۰۰ ساله اشاره کرد اما نبود فضای مناسب، این آثار را به سمت یزد روانه کرد. برای خواندن این روایت به بخش فرهنگ و هنر مجله ایران‌مهر مراجعه کنید.

«کتاب‌های سوپرمارکتی چالش ادبیات کودک»، «بازار صنایع‌دستی گلستان در قبضه پوشاک»، «جلای هنر در روزهای دفاع»، «ضرورت جلوگیری از ترویج عرفان کاذب» و « چهاردیواری‌های بدون حریم» از دیگر مطالب بخش فرهنگ و هنر این شماره «ایران‌مهر» است.

در ایران ۲۲ اثر تاریخی ثبت جهانی شده که با ثبت محور ساسانی این تعداد به ۲۳ اثر رسید؛ استان فارس با دارا بودن پنج اثر ثبت جهانی در کشور بیشترین آثار ثبت جهانی را به خود اختصاص داده است و محور ساسانی که  اخیراً ثبت جهانی شد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشروح این گزارش را در این شماره از مجله «ایران‌مهر» می‌خوانیم.

««مسگری» پا در مسیر احیاء گذاشت، «تبدیل عمارت تاریخی به انبار کاه»، «پایتخت گلیم جهان در انتظار حمایت»، «لذت خرید در بزرگ‌ترین بازار روباز کشور» و «صلصال در انتظار تدبیر مسئولان» از گزارش‌هایی است که برای خواندن آن‌ها باید به بخش میراث مجله «ایران‌مهر» مراجعه کنید.

آزادراه ۱۷ کیلومتری تهران- پردیس عنوان یکی از گران‌ترین عوارضی‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اما در سال جاری نرخ عوارض این آزادراه از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش‌یافته تا رشد ۲۸ درصدی را تجربه کند، برای خواندن این گزارش به بخش اقتصاد مجله «ایران‌مهر» مراجعه کنید.

«وقتی از ظرفیت‌های مرز استفاده نمی‌شود»، «آشفته‌بازار مسکن در خراسان جنوبی»، «بازار رهاشده با جولان بی‌توقف قیمت‌ها»، «چرا میلیون‌ها دلار ارز دولتی صرف واردات نخود و لوبیا شد؟»، قطب «خاک نسوز» خاورمیانه صنایع تبدیلی ندارد، «گیاهان دارویی گنج نهفته ایران»، «همت بالاخره به کرج می‌رسد؟» و «سه قرن چشم‌انتظار برندسازی؛ فرش از دار رفت» از دیگر گزارش‌های این شماره مجله ایران‌مهر است.

برای دریافت شماره بیست و نهم مجله «ایران‌مهر» اینجا کلیک کنید.

نظر شما