شناسهٔ خبر: 26842768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی:

اروپا بدنبال بروزرسانی مقررات blocking statuteباشد/زیان میلیاردی ارزش ایستادن اروپا در برابر آمریکا را دارد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد بروزرسانی مقرراتی که به شرکت های اروپایی اجازه دهد تحریم های آمریکا را نادیده بگیرند می تواند علاوه بر سودهی، ایران را برای ادامه فعالیت در برجام متقاعد کند.

صاحب‌خبر -

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به حمایت اتحادیه اروپا از شرکت های ایتالیایی فعال در ایران نسبت به مقابله با تحریم های ایالات متحده آمریکا، گفت: اروپایی ها به خوبی می دانند ایران بازار خوبی برای کالاهای شرکت های این قاره است از این رو به هیچ عنوان نمی خواهند از امتیاز چشم پوشی کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان مثال متوقف شدن سفارشات برخی شرکت های ایتالیایی به ارزش 1.5میلیارد یورو زیان برای این کشور در برداشته است از این رو اتحادیه اروپا تحت فشار کشورهای مختلف قرار گرفته تا چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد.

وی با بیان اینکه اروپا برای اجرای کامل و موثر توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران نیاز به ارائه تضمین دارد، ادامه داد: بنابراین بروزرسانی blocking statute  مقرراتی که به شرکت های اروپایی اجازه می دهد تا تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرند یکی از اقداماتی است که می تواند علاوه بر سودهی برای اروپا، ایران را هم متقاعد به ادامه فعالیت در برجام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه بسته پیشنهادی اروپایی ها نتوانست نظر مسئولان کشورمان را جلب کند، اظهار کرد: بر این اساس اروپایی ها در صدد پیش بینی امتیازات بیشتری برای جلب اعتماد ایران هستند زیرا به خوبی می دانند اگر منافع کشورمان تامین نشود نمی توانند به اهدافشان در برجام دست یابند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  مبادلات تجاری و روابط مالی بین اتحادیه اروپا و کشورمان پس از انعقاد برجام روند افزایشی خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد که کشورهای اروپایی با تصویب قوانین در سطح ملی و همچنین در اتحادیه اروپا می توانند با تحریم های آمریکا مقابله و آنها را خنثی کنند تا از این طریق به برجام جان و حیات دیگری ببخشند.

به گزارشخبرگزاری خانه‌ملت، ایزابلا دمونته، نماینده حزب دموکراتیک ایتالیا در پارلمان اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا از شرکت های فعال این قاره در ایران در قبال پیامدهای بالقوه بازگشت تحریم های آمریکایی، محافظت می کند./

پایان پیام

نظر شما