شناسهٔ خبر: 26842676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اطلاعات پزشکی 1.5 میلیون نفر در سنگاپور به سرقت رفت

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، در بدترین سرقت اطلاعاتی در سنگاپور، هکر‌ها اطلاعات پزشکی یک و نیم میلیون نفر از جمله نخست وزیر این کشور را ربودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، دولت سنگاپور جمعه اعلام کرد: هکر‌ها در بدترین دزدی اطلاعات شخصی به پایگاه اطلاعات پزشکی دولت سنگاپور رخنه کردند و اطلاعات یک و نیم میلیون بیمار از جمله نسخه‌های شخصی نخست وزیر را سرقت کردند.
مقامات دولت سنگاپور اعلام نکرده اند احتمالا چه کسی پس پرده این سرقت اطلاعاتی قرار دارد، اما در بیانیه مشترک وزرای بهداشت و ارتباطات سنگاپور به روند بسیار پیچیده‌ای که هکر‌ها استفاده کرده اند، اشاره شده است.
در این بیانیه آمده است: هکر‌ها اطلاعات شخصی و سوابق بیماری افرادی را که بین اول مه ۲۰۱۵ تا چهارم ژوئیه امسال به درمانگاه‌های سنگاپور مراجعه کرده اند، دزدیده اند.
گان کیم یانگ وزیر سلامت سنگاپور در کنفرانس خبری جمعه شب از همه بیمارانی که اطلاعات بهداشتی آن‌ها به سرقت رفته است، عذرخواهی کرد.
لی کو ان یو نخست وزیر سنگاپور هم در فیس بوک اعلام کرد هنوز مشخص نیست هکر‌ها به امید پیدا کردن چه مطالبی این اطلاعات پزشکی را به سرقت برده اند.
یک مقام وزارت بهداشت سنگاپور که خواست نامش فاش نشود، گفت: احتمالا در آینده شاهد برخی مزاحمت‌ها در نتیجه این حمله هکری خواهیم بود، اما به این زودی دامنه تاثیرات منفی آن مشخص نمی‌شود.

نظر شما