شناسهٔ خبر: 26842455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مره صدق:

تصویب قانون دولت-ملت یهود در کنست اسرائیل؛ آپارتایدی دیگر

نماینده کلیمیان در مجلس معتقد است از زمان روی کار آمدن ترامپ، رژیم صهیونیستی وارد فاز بی‌رحمانه‌تر و غیرانسانی تری شده است.

صاحب‌خبر -

سیامک مره صدق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب لایحه مناقشه‌برانگیز «دولت - ملت یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: نمی توان از افراطی ترین احزاب راست که پارلمان رژیم صهیونیستی را در دست گرفته اند انتظار برخوردم منطقی داشت.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از زمانی که توطئه تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد ثابت شد که اسرائیل به دلیل حمایت های غیرانسانی ترامپ، وارد فاز بی رحمانه تری شده و به هیچ معاهده بین المللی پایبند نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که بیت المقدس طبق مصوبه شورای امنیت یک سرزمین اشغالی است، از نظر قانون بین الملل نباید به عنوان پایتخت معرفی شود.

مره صدق در ادامه با بیان اینکه قوانین به تصویب رسیده در کنست اسرائیل تفاوتی با قوانین نورنبرگ حزب نازی و آپارتاید در آفریقای جنوبی ندارد، عنوان کرد: محروم کردن شهروندان یک کشور از حقوق شهروندی و اجازه ندادن به آنها برای صحبت کردن به زبان مادری با هیچ قاعده بین المللی سازگار نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم اضافه کرد: اقدامات حزب راست افراطی کنست آنقدر وقیحانه شده که حتی احزاب میانه روی اسرائیل و ارگان های بین المللی هم صدایشان درآمده است و باید انتظار هر اقدام غیرانسانی را از سوی جناح های میلیتاری در آمریکا و اسرائیل داشت.

وی افزود: این رفتار وحشیانه از سوی احزاب وابسته آمریکایی و صهیونیستی به دلیل ماهیت نژادپرستانه نتانیاهو از آغاز کار وی تا کنون است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پایان درباره سرنوشت فلسطینیان با تصویب لایحه دولت - ملت یهود خاطرنشان کرد: مردم فلسطین سال ها است که خود را تعیین تکلیف کرده و بدون توجه به این بازی سیاسی بدون نتیجه به احقاق حقوق خود ادامه می دهند./

پایان پیام

نظر شما