شناسهٔ خبر: 26842267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ۳ تاکتیک عملیات روانی دشمن برای به‌زانو درآوردن ملت؛ امید استکبار به همراهی عناصر داخلی شیفته غرب

R41346/P1494/S6,51/CT7

دشمنان برای به‌زانو درآوردن امت انقلاب اسلامی ایران تاکتیک‌های مختلفی ازجمله عملیات روانی شدید را در دستور کار جدی خود قرار داده است و برخی از عناصر خودفروخته داخلی هم در این مسیر او را همراهی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیمازاصفهان، یکی از موضوعاتی که امام خامنه‌ای در بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به آن اشاره کردند افشای مجدد نقشه دشمن بود که آن را در سه قالب فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی عنوان فرمودند؛ ایشان در ادامه بیان نمودند هدف هر سه نوع فشارهای دشمن هم سیطره‌ بر کشور عزیز ما ایران است، همچنان که بر بعضی از کشورهای بدبخت روسیاه منطقه سیطره و تسلّط دارد.

واشکافی موضوعات و پیدا کردن شناخت صحیح از رفتار دشمن، افزایش قدرت تحلیل برای اتخاذ تصمیم صحیح و مقابله‌به‌مثل در برابر خصم دشمن یک امر ضروری است که باید توسط افراد مطلع و کارشناس برای آحاد جامعه تبیین شود.

تلاش وقیحانه آمریکا برای فروپاشی انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام محمدعلی طالب پور شامگاه جمعه در دولت‌آباد با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروزه با صراحت دم از فروپاشی انقلاب اسلامی می‌زنند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها تابستان داغ و عدم برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را به‌عنوان دو راهبرد در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی گفت: آن‌ها درصدد هستند در فصل تابستان با توجه به مشکلات اقتصادی، ضمن ترغیب و تشویق به اعتراضات صنفی درحرکت آن‌ها انحراف ایجاد کنند و مقابله با اصل نظام و انقلاب را نشانه بگیرند؛ حرف آن‌ها با صراحت این هست که نباید بگذاریم جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه خواست آن‌ها به‌زانو درآوردن و تسلیم شدن کشور ایران است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن از سه زاویه علیه کشور ما اقدام می‌کند فشار اقتصادی، عملیات روانی و فشار از داخل سه راهبرد آن‌هاست تا به هدف شومشان دست پیدا کنند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: آن‌ها از این کار خود به دنبال پیدا کردن بهانه‌ای برای تشدید فشار اقتصادی علیه ملت ما بودند.

همراهی عناصر داخلی با عملیات روانی دشمن

حجت‌الاسلام طالب پور به بعد عملیات روانی دشمن اشاره کرد و توضیح داد: مقام معظم رهبری فرمودند چرا عده‌ای مردم را می‌ترسانند، هیچ کشوری نه جرئت و نه توان حمله نظامی علیه ما را ندارد و اگر یکی بزند 10 تا پس خواهد خورد. البته القا از خارج صورت می‌گیرد و عده‌ای هم در داخل آن را تقویت می‌کنند و هراس به دل مردم می‌اندازند.

وی بخشی از مشکلات اقتصادی فعلی جامعه را ناشی از فشار دشمنان و بخش دیگر را براثر ضعف و ناکارآمدی داخلی عنوان کرد و گفت: دشمن در جنگ روانی روش‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است؛ غرق مصنوعی روشی است که امروز در بُعد سیاسی و اقتصادی علیه ما در حال اعمال کردن هستند، آن‌قدر تبلیغات و اطلاعات غلط به جامعه و جوانان ما می‌دهند که همه بگویند راه نجاتی جز مذاکره و تسلیم نیست؛ نامه‌نگاری عده‌ای به سران کشور برای مذاکره مستقیم با آمریکا در همین راستا بوده است.

آدرس غلط دادن دشمن برای تحریف افکار عمومی

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه دشمن در دشمنی خود بسیار جدی است، اظهار داشت: دشمن برای تحریف افکار عمومی مدام اقدام به آدرس غلط دادن می‌کند؛ برخی از رسانه‌ها نیز در دروغی بزرگ می‌گویند اقتصاد دست دولت نیست بلکه دست رهبری و نهادهای زیردست ایشان است.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت و مالیات در اختیار دولت قرار می‌گیرد، گفت: قرارگاه خاتم بدون اینکه پولی بگیرد بزرگ‌ترین پالایشگاه خاورمیانه به اسم ستاره خلیج‌فارس را ساخت که به‌واسطه آن کشور در ساخت بنزین خودکفا شد سپس آن را تحویل دولت داد.

طالب پور دومین روش دشمن در جنگ روانی را وارونه نمایی بیان کرد و گفت: در این روش دشمن کاری می‌کند تا نقاط مثبت نادیده گرفته شود و در عوض در خصوص نقاط منفی مبالغه و درشت‌نمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن در تبلیغات رسانه‌ای مدام القا می‌کند که کشور را کامل فساد گرفته است، اظهار داشت: برخی از کسانی که خود را از قطار انقلاب پیاده کرده‌اند حالا به دنبال تخریب افراد دیگر هستند لذا باید مراقب آن‌ها بود.

خواست دشمن بی‌تفاوت کردن نیروهای انقلابی و ارزشی نسبت به مسائل جامعه است

وی به سومین روش دشمن در جنگ روانی با عنوان مارپیچ سکوت اشاره کرد و گفت: در این روش دشمن درصدد است تا نیروهای انقلابی و ارزشی را به سمتی بکشاند تا نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت بشوند.

حجت‌الاسلام طالب پور ادامه داد: دشمن در این خصوص مدام یاس و ناامیدی را با ابزارهای رسانه‌ای خود در جامعه پمپاژ می‌کند و وظیفه امروز همگی ما است که با توجه به واقعیت‌ها روشنگری و بصیرت افزایی بکنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به افراد نفوذی یا دلباخته خود در درون جامعه برای تحقق اهداف شومش امیدوار است، گفت: مقام معظم رهبری همواره وفاق و همدلی در جامعه را مورد تأکید قرار می‌دهند ولی در اوضاع‌واحوال فعلی رسانه‌های بیرونی و حتی برخی از رسانه‌های داخلی مدام بحث استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، ایجاد یاس و ناامیدی، مشکل امنیتی و سیاسی را خواست دشمنان عنوان و تصریح کرد: در شرایط امروزی باید از دوگانگی‌ها، اختلاف و انشقاق به‌شدت پرهیز شود.

دشمن با تمام وجود به میدان آمده است

وی اظهار داشت: دشمن با تمام توان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود به میدان آمده است و در چنین شرایطی باید یکدستی و یکپارچگی خود را حفظ کنیم چراکه اگر خدای‌ناکرده دشمن به اهداف خود برسد البته این خواب آشفته‌ای است که به لطف خدا تعبیر نخواهد شد به هیچ‌کسی رحم نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام طالب پور به دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به آن‌ها فرمودند شبانه‌روز کار کنید و مشکلات را برطرف نمایید.

لزوم داشتن مجلسی کارآمد، ‌انقلابی و مؤثر

وی به لزوم توانمند شدن مجلس تأکید کرد و اظهار داشت: امروز مسائل اقتصادی بزرگ‌ترین مشکل کشور است لذا مجلس باید با جدیت در این مسائل ورود داشته باشد و نظارت‌های خود را تشدید کند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه مجلس باید کارآمد، ‌انقلابی و مؤثر باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب با این مضمون فرمودند مجلس چرا می‌خواهد قانونی که از اصل استعماری است بیاورد و رأی بدهد، خودتان بنشینید و قانونی علیه پول‌شویی و تروریسم تصویب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما