شناسهٔ خبر: 26842086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا از پاکستان خواست در مسیر صلح افغانستان قدم بردارد

اسلام آباد - ایرنا - یک ژنرال ارشد آمریکا با تکرار مجدد مواضع این کشور برای تحت فشار قرار دادن پاکستان و همکاری بیشتر در بحث صلح افغانستان، گفت: همکاری با پاکستان برای دستیابی به صلح در افغانستان همچنان حیاتی تلقی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'جوزف وتل' فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا طی گفت گو با خبرنگاران در شهر فلوریدا افزود:این راهبرد جنوب آسیا است و همکاری با پاکستان برای اهداف کلی و توافق سیاسی پایدار در افغانستان همچنان کلیدی محسوب می شود.
وی تاکید کرد:آمریکا به همکاری نزدیک خود با پاکستان ادامه می دهد تا پاکستان بتواند نقش مورد نیاز خود را ایفا کند.
ژنرال وتل با تاکید بر مواضع دولت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پاکستان به منظور انجام اقدامات بیشتر، گفت: اکنون نوبت پاکستان است که در مسیر برقراری صلح در افغانستان قدم بردارد.
به گزارش ایرنا این نخستین بار نیست که واشنگتن از پاکستان خواسته است تا در خصوص صلح افغانستان با آمریکا همکاری کند.
پیش از این نیز 'رکس تیلرسون' وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در سفر به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور، گفته بود:«پاکستان، باید علاوه بر کمک به روند صلح افغانستان، شرایط را برای این امر نیز فراهم کند. نقش پاکستان در همکاری با آمریکا و دیگر کشورها برای تسهیل روند صلح در افغانستان که می تواند ثبات و امنیت منطقه را به ارمغان بیاورد، حیاتی است.»
تیلرسون افزوده بود:'صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، می تواند با همکاری پاکستان تامین شود، این کشور باید تلاش های خود را برای از بین بردن ستیزه جویان و تروریست‌های فعال در داخل این کشور افزایش دهد'.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی نیز پیش از این گفته بود که به منظور تضمین امنیت در افغانستان یک راه حل سیاسی قابل مذاکره که شامل پاکستان است، لازم و ضروری است.
'آلیس ولز' افزوده بود:باید همچنان طالبان و پاکستان را تحت فشار بگذاریم، بدون شک راه حل امنیت و ثبات افغانستان نه تنها در میدان نبرد بلکه در یک راه حل سیاسی نهفته است.
آساق*274*6125**1337

نظر شما