شناسهٔ خبر: 26841196 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

درازهی:

آموزش مهارت‌های عملی به دانش‌آموزان به معلمان ماهر نیاز دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش بنیان جامعه است، گفت: برای تربیت دانش‌آموزان ماهر باید معلمان نیز دانش و توانایی کافی در حوزه‌های عملی و مهارتی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه در مدارس کشور باید به جای آموزش‌های تئوری، مهارت‌های لازم برای زندگی و ورود به بازار کار به دانش‌آموزان ارائه شود، گفت: مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که درحال حاضر به توجه ویژه نظام آموزشی نیاز دارد؛ در صورتی که تربیت دانش‌آموزان ماهر و تکنسین به فراموشی سپرده شود، در آینده نیروهای کار توانایی و سواد فعالیت در بسیاری از مشاغل را ندارند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش بنیان جامعه است، افزود: اگر آموزش‌های مهارتی و عملی به‌روز و استاندارد در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد این افراد می‌توانند پس از فراغت از مدرسه و  تحصیل در دانشگاه به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی‌های مدون، جامع و بلند مدت شرایط مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را فراهم کند و با تجهیز هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان ماهر و متخصصی تربیت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای آموزش مهارت‌های عملی به دانش‌آموزان باید معلمان نیز دانش و توانایی کافی در این زمنیه را داشته باشند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای تربیت معلمان توانمند در حوزه‌های مهارتی سرمایه‌گذاری کند در غیر این صورت نتایج مطلوب حاصل نمی‌شود؛ تالیف کتب درسی متناسب با نیاز دانش‌آموزان مهارت‌آموز نیز یکی دیگر از الزامات تربیت نیروهای تکنسین است./

پایان پیام

نظر شما