شناسهٔ خبر: 26841062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی گرانی‌ها در کمیسیون حقوقی مجلس؛ فردا

کمیسیون حقوقی مجلس فردا علت گرانی‌های اخیر را با حضور وزیران اقتصاد، صنعت و دادگستری و روسای بانک مرکزی و سازمان تعزیرات بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -
بررسی گرانی‌ها در کمیسیون حقوقی مجلس؛ فردابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستور جلسات هفتگی کمیسیون های مجلس از روز شنبه تا چهارشنبه این هفته اعلام شد.

بر این اساس؛ نیازهای تقنینی کشور پیرامون آسیب های اجتماعی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود.

علاوه بر این بررسی سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور و تصمیم گیری درباره تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته از مهمترین محورهای جلسات کمیسیون اقتصادی است.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز برنامه های دولت در خصوص کنترل تولید و تنظیم بازار و فرآیند تخصیص ارز به واحدهای تولیدی در راستای سیاست های ضد تحریم و همچنین نتایج کمی و کیفی خدمات دولت الکترونیک را با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی برسی می کنند.

آخرین تحولات در حوزه نفت با حضور وزیر نفت و همچنین نشست مشترک با مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و فعالان عرصه اقتصادی کشور از محورهای مهم جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

درکمیسیون عمران نیز علاوه بر بررسی نهایی مشکلات کامیون داران، سانحه برخورد نفتکش با اتوبوس مسافربری در سنندج نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس پلیس راه و فرمانده راهنمایی و رانندگی و مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فراوردهای نفتی بحث و بررسی می شود.

مشکلات و چالش های پیش روی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و آخرین وضعیت مطالبات داروخانه داران از سازمان تامین اجتماعی نیز با حضور وزیر بهداشت ، رئیس سازمان تامین اجتماعی و فعالان این حرفه در کمیسیون بهداشت و درمان به بحث و بررسی گذاشته می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم به منظور ارائه  گزارش در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری سال 1397 به کمیسیون آموزش و تحقیقات می رود.

رسیدگی به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان نیز از جمله دستورات کاری مهم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات است.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز علاوه بر بررسی بازار گوشت قرمز با حضور مدیران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی و مرزبانی، نشستی مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو و رئیس سازمان هواشناسی کشور با موضوع «رعایت ملاحظات بودجه یا برای تحقق اهداف برنامه های توسعه در بخش های کشاورزی، آب، منابع طبیعی، محیط زیست و هواشناسی» دارد.

در عین حال علاوه بر بررسی استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات؛ وزرای صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت به ترتیب میهمان کمیسیون های صنایع و معادن، برنامه و بودجه و محاسبات و فرهنگی هستند.

نظر شما