شناسهٔ خبر: 26840855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توافق مصر و سودان برای حل اختلافات بر سر منطقه مرزی حلایب

وزیر خارجه سودان اعلام کرد، روسای جمهور سودان و مصر در نشست خود در خارطوم عزمشان را برای حل همه مسائل مورد اختلاف میان دو کشور جزم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه "الشروق" الدردیری محمد احمد، وزیر خارجه سودان گفت، روسای جمهور دو کشور توافق کردند که درگیری مرزی پیرامون مثلث مرزی حلایب دیگر دلیلی برای تنش در روابط مصر و سودان نباشد. وی گفت، بررسی راه حل‌ها برای این مسئله در چارچوب فضای جدیدی است که در روابط دو کشور به وجود آمده است.

وزیر خارجه سودان افزود، در نشست میان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و عمر البشیر، همتای سودانی وی بر سر حل مشکلات موجود میان دو طرف و عدم ایجاد تنش و حملات رسانه‌ای متقابل توافق شد.

دردیری ادامه داد، بکری حسن صالح، معاون اول رئیس جمهور سودان پایان اوت به قاهره سفر می‌کند.

رئیس جمهور مصر هم در دیدارش در مقر اقامت خود در خارطوم با تعدادی از رهبران و سران جریان‌های سیاسی، اندیشمندان و اصحاب رسانه سودانی تاکید کرد، رهبری مصر و سودان نسبت به پیشبرد روابط حسنه میان دوکشور و از میان برداشتن هرگونه تلاش برای سنگن اندازی در این راه، راغب هستند.

طبق اعلام بسام راضی، سخنگوی دریاست جمهوری مصر، سیسی در این دیدار گفت، سیاست خارجه مصر بر پایه اصول مستحکم عدم مداخله در امور داخلی دیگران، عدم توطئه‌چینی علیه هر کشور دیگری، گسترش همکاری و برقراری صلح در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک استوار است.

همچنین شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد، سران سودان و مصر پس از برگزاری مذاکرات مشترک در روز پنجشنبه، بیانیه مشترکی صادر کردند که بر روابط همکاری مشترک میان دو کشور تاکید دارد.

سران دو کشور در این نشست "راه‌های توسعه و تحکیم روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها و در راستای منافع عالی ملت‌های مصر و سودان" را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

روسای جمهور مصر و سودان روند روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها را بررسی و فضای مثبت موجود در نشست‌های مختلف از جمله نشست‌های کمیته چهارجانبه و کمیته رایزنی سیاسی و غیر آنها و همکاری موجود در راستای تحول روابط میان دو کشور را ستودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما