شناسهٔ خبر: 26840367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان ملل: آماده مذاکره با روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان به منازلشان هستیم

سازمان ملل از آمادگی خود برای مذاکره با روسیه و سوریه درخصوص بازگشت آوارگان و پناهجویان سوری به سرزمینشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: اخیرا اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که از  همکاری مسکو و نظام سوریه جهت ایجاد یک مرکز برای کمک به بازگشت آوارگان و پناهجویان به منازلشان خبر می‌داد.

وی در ادامه افزود: هنوز به کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل درباره این طرح جزئیاتی ارائه نشده است اما  این سازمان آماده رایزنی درخصوص جزئیات آن با دو طرف سوری و روسی است.

در همین راستا، فرحان حق تصریح کرد: این کمیساریا تمامی طرف‌های سوری را به حمایت و ایجاد گذرگاهی امن برای آوارگان تشویق می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰ هزار آواره از جنوب غربی برای ترک این منطقه به گذرگاهی امن و همچنین کمک‌های انسانی فوری، حمایت و پناهگاه نیاز دارند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: در شش ماه اول سال جاری میلادی حدود ۱۳ هزار پناهجو در کشورهای همسایه و ۷۵۰ هزار آواره به مناطقشان در حلب، حمص، حماة، دمشق و حومه آن، جنوب غربی و شمال سوریه بازگشتند.

این مسئول سازمان ملل گفت: کمیسیاریای امور پناهندگان سازمان ملل همچنان در راستای فراهم کردن نیازهای انسانی و حمایت از آوارگان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما