شناسهٔ خبر: 26840222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت‌های برجسته آمریکایی برای فرار از تعرفه‌های ترامپ با دولت لابی می‌کنند

شرکت‌های آلکوا، تویوتا و آمازون برای فرار از تعرفه‌های ترامپ در حال لابی با دولت آمریکا و اعضای کنگره این کشور هستند.

صاحب‌خبر -

شرکت‌های برجسته آمریکایی برای فرار از تعرفه‌های ترامپ با دولت لابی می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی «آلکوا» سومین تولیدکننده آلومینیوم در جهان، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی «تویوتا» و شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی «آمازون» در حال همکاری برای مقابله با تاثیرات سیاست‌های مالیاتی دولت ترامپ و جلوگیری از اعمال تعرفه‌های جدید هستند. این شرکت‌ها قصد ندارد با ترامپ مجادله کنند، اما تصمیم دارند از تمام نفوذشان برای منصرف کردن او از پاره کردن توافق ها‌ی تجاری و اعمال تعرفه‌های جدید استفاده کنند.

یک منبع آگاه در مصاحبه با رویترز گفت: محصولاتی که آمازون از طریق وبسایتش به فروش می‌رساند تحت تاثیر این تعرفه‌ها قرار می‌گیرند به همین دلیل این شرکت به دنبال لابی کردن با دولت و مذاکره با شرکت‌های تبلیغاتی صنعتی است.

رئیس شرکت تویوتا در آمریکا نیز در هفته‌های اخیر با اعضای کلیدی کنگره این کشور دیدار کرد و عواقب اعمال تعرفه‌ها بر خودرو‌های وارداتی را برای آن‌ها توضیح داد. این شرکت همچنین کارگران خود را به واشنگتن فرستاد تا در مقابل کنگره آمریکا تظاهرات کنند.

روسای شرکت آمریکایی و چند ملیتی «جنرال موتورز» نیز که در پی خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا اعمال تعرفه‌ها بر واردات خودرو ضرر می‌کند در یک سال اخیر با اعضای دولت و کنگره جلساتی را تشکیل داده اند. جنرال موتورز اعلام کرده است تعرفه‌های مذکور حضور این شرکت در خارج و داخل آمریکا را کاهش می‌دهد. جنرال موتورز حتی قصد دارد معاون سابق رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا را استخدام کند.

شرکت‌های تولید آلومینیوم و فولاد که تحت تاثیر تعرفه‌های دولت ترامپ قرار گرفتند نیز برای رفع این تحریم‌ها در حال مذاکره هستند. شرکت آلکوا این هفته در جمع سرمایه گذارانش در یک کنفرانس اعلام کرد این شرکت در حال مذاکره با دولت آمریکا، وزارت بازرگانی و اعضای کنگره برای حذف تعرفه‌های این شرکت یا تعرفه‌های آلومینیوم کانادا است.

آلکوا اعلام کرد در پی اعمال تعرفه‌ بر آلومینیوم کانادا که اصلی‌ترین تامین کننده آلومینیوم این شرکت است ماهانه ۱۴ میلیون دلار به هزینه هایش اضافه می‌شود. دولت ترامپ تهدید کرده علاوه بر تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد تعرفه‌های ۱۰ درصدی را بر دیگر کالا‌های وارداتی چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند.

لابی کردن با مقامات دولت و اعضای کنگره هزینه زیادی دارد و هیچ تضمینی برای پیروزی وجود ندارد، اما برخی از شرکت‌ها موفق شده اند. برای مثال دولت ترامپ تضمین کرده آیفون‌های شرکت «اپل» بدون اینکه تحت تاثیر تعرفه‌ها قرار بگیرند از چین وارد شوند.

انتهای پیام/

نظر شما