شناسهٔ خبر: 26839659 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چراغ سبز مسکو برای حمله به استان ادلب/ بیرون کشیدن اجساد بیش از 1200 غیرنظامی در الرقه/ اخراج افراد مسلح از القنیطره آغاز شد/رایزنی ترامپ و پوتین درباره بحران سوریه

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که نیروهای دولتی سوریه مجبور به اتخاذ تدابیری برای واکنش به اقدامات تندروها هستند تا ثبات برقرار شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،بیانیه جدید وزارت دفاع روسیه درباره استان ادلب و تروریست های حاضر در آن به مثابه چراغ سبزی برای حمله  گسترده و فراگیر به این استان برای آزادی اش از دست تروریست ها و گروه های مسلح است.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه تأکید کرد که تندروها تلاش می کنند که به شمال استان «حمص» برسند و برای حمله به نیروهای دولتی سوریه در «لاذقیه» از عاملان انتحاری استفاده می کنند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که نیروهای دولتی سوریه مجبور به اتخاذ تدابیری برای واکنش به اقدامات تندروها هستند تا ثبات برقرار شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که فعالیت گروه تروریستی جبهه النصره در استان ادلب در شمال سوریه بیشتر می شود.

همچنین برخی اطلاعات وجود دارد مبنی بر اینکه در نشست سران آمریکا و روسیه «ترامپ و پوتین» در هلسینکی، دو طرف پرونده تروریست های خارجی در سوریه که امروز در ادلب جمع شده اند را مورد بررسی قرار دادند.

 

کشته شدن 18 فرد مسلح در کفریا و الفوعه

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گزارش داد که بیش از 18 فرد مسلح در اثر انفجار مین هایی که مبارزان شهرک های«کفریا و الفوعه» در حومه این شهرک ها کار گذاشته اند، کشته شدند.

 

انتقال افراد مسلح از القنیطره به شمال سوریه 

در تحولی دیگر، نخستین بخش از افراد مسلح مخالف رسیدگی به پرونده های آنها به همراه خانواده های شان از استان«القنیطره»به وسیله 55 اتوبوس اخراج و به شمال سوریه منتقل شدند.

 

بیرون کشیدن اجساد بیش از 1200 غیرنظامی در الرقه

کمیته بازسازی وابسته به نهاد موسوم به «شورای مدنی الرقه» اعلام کرد که اجساد 1236 نفر را از سه گور دسته جمعی در شهر«الرقه» بیرون کشیده است.

این کمیته تأکید کرد که تعداد زیادی از اجساد هنوز زیر آوار منازل و مکان هایی که شناسایی نشده وجود دارند.

بیرون کشیدن اجساد کشته شدگان در شهر الرقه از مقبره های نزدیک به باغ وحش سابق  این شهر همچنان ادامه دارد به طوری که به گفته کسانی که در این زمینه فعالیت دارند این مقبره ها پر از اجساد غیرنظامیان است که بیشتر آنها زن،کودک و افراد مسن هستند.

عملیات بیرون کشیدن اجساد از مقبره های دسته جمعی در سال 2018 و پس از کنترل شهر توسط نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و بیرون کردن گروه تروریستی داعش از آن در ماه اکتبر سال گذشته، آغاز شده است.

 

رایزنی ترامپ و پوتین درباره بحران سوریه و پناهندگان سوری

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس اش طی نشست شان در هلسینکی در روز دوشنبه هفته پیش درباره بحران سوریه و چگونگی بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان رایزنی کردند.

پومپئو افزود که وی از رایزنی های احتمالی میان ترامپ و پوتین در واشنگتن استقبال می کند.

 

آزادی 21 روستا در استان های درعا و القنیطره

خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش جمهوری عرب سوریه با انجام عملیات دقیق ضد تجمعات و استحکامات تروریست ها در حومه های درعا و قنیطره، موفق شد 21 روستا و مزرعه را آزاد کند و آنها را از گروه های تروریستی پاک سازی کند.

یک منبع نظامی به سانا گفت: یگان های ارتش عربی سوریه با انجام عملیات منحصر به فرد و پیشروی در منطقه جنوبی، تعدادی از روستاها، شهرک ها و مزرعه های واقع در حومه شمالی غربی درعا و حومه قنیطره را پس از فروپاشی گروه های تروریستی آزاد کردند.

این منبع تأکید کرد: شهرک ها و روستاها آزاد شده توسط ارتش عبارتند از: «الناصریه، ابو کتف، مقیبرة، عین فریخه، ابو غاره، قصیبه، منقره العلام، مزرعه الزقزقة، عین المقام ، مزاعلة، رسم البجرس، البجرس، رسم القطا ، عین التینه، السویقه، سویقه، عین الزیتون، رسم المنبطح، الدوایة الکبیره، الدوایة الصغیره و الهجه».

از سوی دیگر، گروه های مسلح در مناطق «المزیریب و الیادوده» همچنان به تحویل تسلیحات خود به ارتش عربی سوریه ادامه می دهند.

خبرنگار سانا در همین باره توضیح داد: گروه های مسلح 7 تانک و 3 دستگاه نفربر زرهی بی ام پی و مقادیری از مهمات گوناگون را تحویل ارتش عربی سوریه دادند.

انتهای پیام

نظر شما