شناسهٔ خبر: 26839351 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بازگشت متفاوت سوپراستار محبوب با پسرش به سینماها/عکس

تجربه نشان داده از همان فیلم بوتیک که اکثراً بهترین بازی "محمدرضا گلزار" در سینما می دانند تا فیلم "رگ خواب" که بهترین تجربه "کوروش تهامی" محسوب می شود، نعمت الله در بازی گرفتن از بازیگران موفق بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حمید نعمت الله همواره از جمله کارگردانانی بوده که بازیگران از حضور در کنار وی احساس خوبی داشته و معمولاً کار با وی را متفاوت و موفق می دانند.

تجربه نشان داده از همان فیلم بوتیک که اکثراً بهترین بازی "محمدرضا گلزار" در سینما می دانند تا فیلم "رگ خواب" که بهترین تجربه "کوروش تهامی" محسوب می شود، نعمت الله در بازی گرفتن از بازیگران موفق بوده است.

فیلم سینمایی

آخرین ساخته حمید نعمت‌الله به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی با تصویب شورای صنفی نمایش، بعد از پایان یافتن زمان اکران فیلم "هزارپا" اکران خود را در سینماهای تهران و شهرستان آغاز خواهد کرد.

فیلم سینمایی "شعله ور" برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و نقدهای مثبت و منفی فراوانی را با خود به همراه داشت. حمید نعمت‌الله با "شعله ور" در ۶ رشته کاندید دریافت سیمرغ بلورین شد و امین حیایی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

فیلمنامه "شعله‌ور" به طور مشترک توسط هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله به نگارش درآمده است و مضمونی اجتماعی دارد. این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او و همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

فیلم

"شعله ور" پنجمین فیلم "حمید نعمت الله" پس از آثاری همچون "رگ خواب"، "بی پولی"، "بوتیک" و "آریش غلیظ" است. نعمت الله طی سالهای گذشته برای خود امضایی شخصی پیدا کرده و حالا وی جزو یکی از فیلمسازان مطرح سینمای ایران است که سال گذشته با فیلم رگ خواب تحسین بسیاری از منقدین را به همراه داشت.

امین حیایی بازیگر با سابقه سینما که دوران اوج دهه هشتاد خود را پشت سر گذاشته این روزها کمی کم کار شده است. وی امسال با دو فیلم "دارکوب" و "شعله ور" راهی جشنواره فیلم فجر شده است.

از نکات جالب توجه فیلم سینمایی "شعله ور" میتوان به حضور "دارا حیایی" پسر امین حیایی در این فیلم اشاره کرد. وی برای اولین بار در سینما با پدر خود همبازی شده است.

از دیگر اتفاقات مهم فیلم "شعله ور" می‌توان به همکاری دوباره نعمت الله با "هادی مقدم دوست" اشاره کرد. مقدم دوست پیش از این در دو فیلم "بی پولی" و "آرایش غلیظ" در مقام فیلمنامه نویس با نعمت الله همکاری کرده است و این سومین همکاری مشترک این نویسنده با کارگردان شعله ور است.

 

شعله ور

از دیگر بازیگران شعله ور می ‌توان به بازیگری کم کار اما با کیفیت به نام زهرا حاتمی اشاره کرد. وی پیش از شعله ور در آثاری همچون "در دنیای تو ساعت چند است"، "جهان پهلوان تختی" و "تهران روزگار نو" به ایفای نقش پرداخته است.

عوامل فیلم سینمایی "شعله ور" عبارتند از نویسنده: حمید نعمت‌الله، هادی مقدم دوست، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، صدابردار: علی عدالت دوست، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، تدوینگر: مهدی سعدی، دستیار اول کارگردان: سعید بیات، برنامه‌ریز: داوود باقری، عکاس: امیرحسین شجاعی، مشاور رسانه‌ای: ملیکا مومنی راد، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

 

نظر شما