شناسهٔ خبر: 26838942 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سرود و تئاتر باید ابزاری برای تحول و دگرگونی جامعه باشد

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زبان هنر از زبان خطابه موثرتر است، گفت: سرود، تئاتر و سایر مباحث هنری باید ابزاری برای تحول جامعه باشد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی احمدی روز جمعه در آیین پایانی جشنواره سرود رضوی در تالار مرکزی شهر قم،اظهار داشت: با استفاده از یک گفت و گو و یا صحنه هنری می توان مخاطب را متحول و میزان معرفتی او را ارتقاء داد.

وی افزود: از این رو برپایی جشنواره های هنری، هم در جریان سازی فرهنگی هنری و هم در بالا بردن سطح معرفت افراد بسیار تاثیرگذار است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به امام رضا(ع) و سبک زندگی ایشان شناخت پیدا کنیم تا آن حضرت را به عنوان الگوی عملی خود انتخاب نماییم، گفت: این شناخت باید از طریق هنر صورت گیرد و هنر تجلی یافته در موسیقی و سرود است و زبان سرود نیز زبان مشترک همه ملت ها است و با همه مخاطبان می تواند ارتباط منطقی برقرار کند.

احمدی گفت: باید به نمادهای مذهبی خود عمل کرد یعنی روزه گرفته و عزاداری کنیم و جشن بگیریم اما نباید در این ها توقف کنیم بلکه از آن ها عبور کرده و وارد حوزه معرفتی شویم.

 

نظر شما