شناسهٔ خبر: 26838537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گشایش انجمن شعر رضوی فرصتی تازه برای شعر آیینی استان فارس است

R41382/P1357/S6,61/CT12

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: گشایش انجمن شعر رضوی استان فارس فرصتی تازه برای شعر آئینی استان فارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، محمد کرم‌اللهی اظهار داشت: گشایش انجمن شعری که به نام مقدس حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) مزین است آن هم در کنار مضجع شریف احمدبن موسی(ع) فرصتی مناسب را به فرصت‌های پیشین و پسین فارس می‌افزاید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این که می‌گوییم امروز چراغی روشن می‌شود بدان معنی نیست که چراغی نبوده بلکه در این استان سال‌هاست چراغ شعر آئینی برپاست.

وی گفت: سال‌هاست در این شهر پرچم بلند شعر عاشورایی به اهتزار درآمده است. پرچم شعر حسنی در داراب پرچم شعر فاطمی و علوی در جهرم، شعر عاشورایی در زرقان، مدح حضرت علی اکبر(ع) در مرودشت شعر اهل بیت(ع) در گراش و ده‌ها رویداد ادبی دیگر در این استان برپاست. 

کرم‌اللهی گفت: با اضافه شدن این فرصت از این پس خواهیم توانست به بهانه عشق به حضرت امام رضا(ع) نیز گاهی کنار هم جمع شویم و شعر بخوانیم تا برات ما باشد برای آن لحظات سختی که برای عبور نیاز به آن داریم. 

در ادامه این نشست هاشم کرونی دبیر انجمن شعر رضوی فارس نیز اظهار داشت: تلاش می‌کنیم شب شعر رضوی تبدیل به چتری بر فراز همه  جریان‌های آئینی در انجمن‌های شیراز باشد.

وی افزود: علاوه بر نشست‌های ادبی که چهارشنبه پایانی هر ماه برگزار می‌شود تلاش خواهیم کرد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی نسل تازه‌ای از شاعران نوجوان را نیز پرورش دهیم.

در این نشست همچنین سیدمحمد رستگار و محمدجواد غفورزاده "شفق" شعرای آستان قدس رضوی و سعید بیابانکی از تهران در کنار غلامعلی مهدیخانی "مجرد"، نصرالله صدر متکلم، خلیل شفیعی، مجتبی صادقی، عبدالرضا مروتی اردکانی، زهرا اسکندری، فرحناز حمزه و مرتضی رستمی از شیراز اشعار خویش را به حضرت امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمدبن‌موسی(ع) تقدیم کردند.

انتهای پیام/ح 

نظر شما