شناسهٔ خبر: 26838067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

عزیز پور خبر داد:

رتبه عالی حوزه جوانان لرستان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

عبدالله عزیز پورگفت : لرستان با پرداخت ۳۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در جایگاه سوم کشور قرار داشته و از نظر مبلغ پرداخت نیز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان، عبدالله عزیزپور گفت:در سال 96توانستیم در ساماندهی و تسهیل در اشتغال جوانان تحصیل کرده و کارورزی این جوانان با اشتغالزایی 1400نفر رتبه اول را در سطح کشور کسب کنیم.
وی افزود :22دستگاه مرتبط با ساماندهی ستاد جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان را همراهی می کنند و از این دستگاهها انتظار داریم در جلسات ساماندهی حضور فعال داشته و این اداره را در برنامه ریزی مدون یاری کنند .
عزیز پور افزود :در بحث اشتغال جوانان در شهرستان الشتر ایجادکارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار،قالی بافی در منطقه حاشیه نشین علی آبادخرم آبادبا کمک بلا عوض ، ایجاد خانه معمار در حاشیه شهر خرم آبادو ایجاد خانه جوانان در خرم آباد ، الیگودرز و تعمیر و بازسازی حانه جوانان شهرستان پلدختر را می توان تنها بخشی از خدمات این حوزه عنوان کرد .
عبدالله عزیز پور، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان این استان گفت: در سال ۹۵ استان لرستان با پرداخت ۳۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در جایگاه سوم کشور قرار داشته و از نظر مبلغ پرداخت نیز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است. این رقم در مقایسه با عملکرد سال ۹۴ این استان، رشدی بیش از ۴۰۰ درصد را نشان می‌دهد.
وی تعداد متقاضی وام ازدواج در صف مانده این استان را تا انتهای سال ۹۶، ۳۰۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد این متقاضیان از ۱۰ هزار و ۲۱۹ نفر در پایان سال ۹۵ به ۳۰۱۲ نفر تا پایان سال ۹۶ کاهش یافته است. همچنین درصد اعتبار پرداختی مصوب سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۷.۲ درصد رشد داشته است.
عزیزپورمیزان جمعیت بین ۱۵ تا ۲۹ ساله استان لرستان در سال ۹۵ را نزدیک به ۲۵.۱ درصد دانست و ادامه داد: تعداد جلسات برگزار شده ستادهای ساماندهی امور جوانان در سال ۹۶ این استان سه جلسه بوده است و میزان تحقق مصوبات این جلسات تا ۸۱ درصد برآورد شده است.
وی با بیان اینکه تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان قبل از دولت یازدهم صفر بوده است،‌گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان لرستان از ابتدای دولت یازدهم تا کنون به ۲1 مورد رسیده است و ۲5 سازمان مردم نهاد جوانان دیگر نیز در شرف تاسیس قرار دارند.
با اشاره به لزوم تعامل و برنامه ریزی بهترسازمان های مردم نهاد و اعضای مجمع ،اظهار کرد: این تعامل باعث پیشرفت در کارها وفعالیت های حوزه جوانان خواهد شد.
اینکه 20 سمن در حوزه جوانان وجود دارد اظهار داشت: ثبت 25 سازمان مردم‌نهاد دیگر نیز در دست اقدام است که انجام می‌شود. در حوزه پژوهش نیز جز دستگاه‌های سطح بالای وزارت ورزش و جوانان هستیم و اداره کل ورزش و جوانان لرستان در سنوات گذشته به‌عنوان دستگاه برترمعرفی شد.
عزیزپور تصریح کرد: سازمانهای مردم نهادی که از اداره ورزش وجوانان مجوز فعالیت گرفته اند تعامل بیشتر از خود نشان دهند وباارائه ایده هاوراهکارهای جدید تر به حوزه جوانان کمک کنند.
معاون جوانان وامور فرهنگی اداره کل ورزش وجوانان استان لرستان،خاطرنشان کرد: کمیته های تخصصی تر در مجمع تشکیل شود و با کمک خود اعضای مجمع و سازمان های مردم نهاد تصمیمات بهتری گرفته شده و به معاونت جوانان اداره کل ابلاغ گرددکه در این خصوص اداره ورزش وجوانان قطعا حمایت های لازم را نشان خواهدداد.

نظر شما