شناسهٔ خبر: 26837880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرخصی تشویقی عیدانه سربازان وظیفه

بازدید کاروان زیرسایه خورشید از پایگاه دوم شکاری تبریز

روابط عمومی برنامه

کاروان زیر سایه خورشید به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز رفت و مورد استقبال ویژه سربازان وظیفه این پایگاه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد رسانه‌ای «زیر سایه خورشید»، کاروان خدام امام رضا(ع) که به شهر تبریز رفته بود، در جریان بازدید از پایگاه دوم شکاری شهر تبریز مورد استقبال کارکنان این پایگاه قرار گرفت و پرچم علی ابن موسی‌الرضا(ع) غرق بوسه و وسیله‌ای برای تبرک جستن توسط محبان اهل‌بیت(ع) شد.اشتیاق سربازان این پایگاه و شور وصف‌ناپذیرشان در استقبال از کاروان خدام امام رضا(ع) فرمانده این پایگاه را واداشت تا از روحیه سربازان خود قدردانی کند.

امیر هاشمی در جریان این بازدید به برکت نام امام هشتم(ع) وعده مرخصی تشویقی هشت روزه را به تمام سربازان وظیفه پادگان داد و آن‌ها می‌توانند از این امکان تا پایان دوره خدمت خود در پادگان هشتم شکاری بهره‌مند شوند.

سرهنگ حسین محمد زاده مدیر روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز نیز درباره حضور خدام امام رضا(ع) در این پایگاه گفت: «حضور فرستادگان امام هشتم(ع) در پادگان حال و هوای همه را دگرگون کرد. سه روز پیش از ورود کاروان گروه جدید سربازهای وظیفه با پایگاه واردشده بودند و به‌تازگی از خانواده‌شان دور شده‌اند و حضور کاروان زیر سایه خورشید ازنظر روحی و معنوی روی حال سربازها تأثیر مثبتی گذاشت و بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کردیم.

وی ادامه داد: بیش از پنج سال است که در پایگاه دوم شکاری مشغول فعالیت هستم. این برای اولین بار بود که کاروان فرستادگان امام رضا(ع) به پایگاه ما می‌آمدند. حضور ایشان تأثیر بسیار مثبتی روی سربازهای وظیفه، نیروهای کادری و حتی خانواده‌ها داشت. چراکه این مراسم در مسجد اصلی پایگاه برگزار شد تا خانم‌ها نیز بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

عیدانه بی‌سابقه از سوی فرمانده

او ضمن تقدیر از تلاش‌های خدام امام رضا(ع) به هدایای کاروان زیر سایه خورشید نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: در این مراسم هدایای متبرک آستان حضرت رضا(ع) به خانواده‌ها و سربازها و کارکنان اهدا شد. همچنین از چند تن از پدران شهدا به‌صورت ویژه تقدیر شد.


مدیر روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری ادامه می‌دهد: به یمن ایام پربرکت دهه کرامت و قرار گرفتن در آستانه ولادت امام هشتم(ع)، فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز جناب امیر سید جواد هاشمی به‌عنوان عیدانه 8 روز مرخصی تشویقی به‌تمامی سربازان وظیفه دادند.

سرهنگ محمدزاده می‌افزاید: البته چنین تشویقی از سوی امیر هاشمی سابقه نداشته است. بیشترین تشویقی که تاکنون ایشان به سربازان اعطاء کرده‌اند 5 روزه بود که آن‌هم در مراسم معنوی اعتکاف انجام شد.

ای حرمت ملجأ درماندگان

رضا شیری، سرباز وظیفه پایگاه شکاری در جریان این بازدید هدیه‌ای ویژه از طرف کاروان زیر سایه خورشید دریافت کرد. او در همین رابطه می‌گوید: من سرباز وظیفه و مسئول امور نمازخانه هستم. از ورود کاروان مطلع بودم چون از قبل به ما اطلاع داده بودند که مسجد را برای برگزاری مراسم آماده کنم.


رضا 19 ساله است و هشت ماه تا پایان خدمت او زمان باقی‌مانده است. او می‌گوید: شب قبل از اینکه کاروان فرستادگان امام رضا(ع) به پایگاه شکاری بیایند، مراسم هفتگی هیئت مکتب فاطمیه(س) را برگزار کردیم. در این مراسم مداح جلسه‌ شعر زیبای «ای حرمت ملجأ درماندگان...» را خواند و دلم خیلی هوایی امام رضا(ع) شد.

او تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده است و دراین‌باره می‌گوید: «8 ماه دیگر خدمتم تمام می‌شود. تا به حالا توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبم نشده، در این مراسم نیت کردم که اگر خدا بخواهد پس از اتمام دوره خدمتم به مشهد مشرف شوم.

انتهای پیام

نظر شما