شناسهٔ خبر: 26837824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اساتید رسالت خطیری در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان دارند

گروه اجتماعی- رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، بر نقش خطیر و بی‌بدیل استادان در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

اساتید رسالت خطیری در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان دارند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، حجت‌الاسلام علی خدیوی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، روز گذشته در کارگاه آموزشی استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با تبریک هفته کرامت گزارش مختصری از عملکرد حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان ارائه کرد و گفت: در دو سال ‌راه‌اندازی این معاونت برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های دانش‌افزایی استادان از مهمترین برنامه‌ها بوده که نخستین کارگاه دانش‌افزایی استادان معارف اسلامی سال 95 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و مورد استقبال کم‌نظیر استادان قرار گرفت و این دومین کارگاه است که به میزبانی واحد تبریز برگزار می‌شود.
وی، با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های نهاد نمایندگی، توجه جدی به طرح تمرکززدایی است، افزود: هم‌اکنون امور مربوط به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از قبیل مصاحبه، تشکیل پرونده و ... در استان انجام می‌گیرد و ارتباط استادان با مرکز به ارتباط استانی تبدیل شده است.
حجت الاسلام خدیوی، از راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری خیر داد و خاطرنشان کرد: مدیران گروه معارف دانشگاه‌های استان با سامانه نهاد مرتبط شده‌اند و ارتباطات و مکاتبات به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد؛ راه‌اندازی مرکز سلامت نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یکی دیگر از عملکردهای موفق این نهاد است و نشست‌هایی مرتبط در این مرکز برگزار شده است.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: همه تلاش نهاد نمایندگی رهبری در استان این است که استادان بدون مجوز سر کلاس‌های درس دانشگاه‌ها حاضر نشوند و همچنین سطح استادانی که زمانی به اقتضای نیاز جذب شده‌اند، افزایش یافته و بروزرسانی شوند. سعی شده در گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها از افرادی که رشته تخصصی آنها معارف اسلامی است به ویژه روحانیت بیشتر بهره گرفته شود.
این مسئول رسالت استادان در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان را سنگین دانست و گفت: ما باید تاریخ ایران را به نحو مطلوب و شایسته به نسل جوان و دانشجویانی که قرار است در آینده نه چندان دور زمام امور کشور در زمینه‌های مختلف را به دست بگیرند، انتقال دهیم و آنان را آگاه کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در نگاه دینی همه اتفاقات در دوره جوانی است، بیان کرد: رشد و اعتلای انسان در دوره‌ جوانی اتفاق می‌افتد و نقش تأثیرگذار و روحیه کار جهادی داشتن در دوره جوانی شکل می‌گیرد. اگر جوان بخواهد نخبه علمی و اخلاقی شود باید در دوران جوانی پشتکار و همت داشته باشند. این رویکرد را که متاسفانه الان فراموش شده باید زنده و تجدید کرد.
حجت الاسلام خدیوی گفت: برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و بهره‌گیری از استادان مجرب در این زمینه قطعاً راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما