شناسهٔ خبر: 26837821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

آبرسانی به روستاهای کوهسرک و فتح باشت ازطریق رودخانه انجام می شود

یاسوج- مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی به روستاهای کوهسرک و فتح در شهرستان باشت از طریق رودخانه شاه بهرام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فیض الله پاسره افزود: باید با مطالعات مناسب بهترین روش تامین آب برای حل مشکلات کم آبی در روستاهای باشت بررسی و منطقی ترین گزینه برای آبرسانی به روستاهای هدف مطالعه و انتخاب شود.

وی بیان داشت: امروز تشکیلات عظیمی همچون سپاه در کنار ما برای تامین آب روستایی همکاری میکند و بخش زیادی از فشارها از دوش ما برداشته شده است.

پاسره اظهار داشت: مردم این دو روستا در بررسیهای خود، پیشنهاد حفر چاه را دادند که با توجه به بررسی کارشناسان خبره سازمان آب منطقه ای مشخص شد امکان حفر چاه در این دو روستا وجود ندارد زیرا منابع آب زیرزمینی قابل اتکایی در مجاورت این روستاها نیست.

وی افزود: هدف ما برداشت آب از رودخانه است، که در این راستا در کنار رودخانه تصفیه خانه ای احداث می شود که در زمستان نیز آب گل آلود را تصفیه، زلال و بهداشتی کرده و در اختیار مردم قرار می دهد.

وی با اشاره به نرمال بودن تمامی فاکتورهای بهداشتی و ظاهری آب رودخانه این منطقه، گفت: تنها مشکل گل آلود شدن آب در فصل زمستان است که با ایجاد تصفیه خانه مجهز می توان این مشکل را مرتفع کرد و حتی میتوان با ایجاد آبگیر در یک مکان مناسب لزوم تصفیه برای زلال شدن آب را هم به خوبی حل کرد.

پاسره با بیان اینکه وظیفه ما اینست که با آینده نگری به پایداری منابع آبی کمک کنیم، گفت: از مردم انتظار دارم کمی صبر کنند تا این پروژه به سرانجام برسد اینکه ما چاهی با هزینه زیاد حفر کنیم و به آب نرسیم قطعا فرایند آبرسانی به خود مردم بسیار طولانی می شود اما با طرح کنونی در زمان کوتاه تر و مطمئن تر می توانیم مشکل مردم را مرتفع کنیم.

نظر شما