شناسهٔ خبر: 26837624 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رضا شاهرودی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای صعود به المپیک همه باید متحد شویم/ پرسپولیس می‌تواند در قهرمانی هت‌تریک کند/ کشورهای آسیایی از بازی در آزادی هراس دارند

مربی تیم ملی فوتبال امید امیدوار است با کمک سایر مربیان و با تلاش بازیکنان طلسم صعود به المپیک بعد از چهار دهه شکسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا شاهرودی، بازیکن پیشین پرسپولیس که جزو یکی از محبوب ترین پیشکسوتان باشگاه به شمار می رود، در حال حاضر به عنوان مربی تیم امید مشغول به فعالیت است. دیروز به سراغ کاپیتان سابق تیم ملی و سرخپوشان پایتخت رفتیم و گفتگویی را با او انجام دادیم که در ادامه می توانید آن را بخوانید:

*آقای شاهرودی از تیم امید شروع کنیم، سوال اصلی این است که آیا ما می‌توانیم طلسم چهار دهه‌ای صعود به المپیک را بشکنیم؟

کار کار سختی است اما شدنی، ما پتانسیل خوبی داریم اما در کنار آن نیازمند این هستیم که همه دست به دست هم بدهیم و در راه رسیدن به این هدف متحد شویم، این بچه ها که امروز در تیم امید توپ می زنند، سرمایه های ملی هستند و در سال های آینده مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان خواهند بود. متاسفانه برخی باشگاه ها و البته بهتر بگویم برخی مربی ها کمی کم لطفی کردند، مربیانی که خودشان روزی ملی پوش بوده اند باید وضعیت تیم ملی را بیشتر درک کنند، من باز هم از اینجا از تک تک مربیان باشگاهی می خواهم برای اعتلای نام ایران کمال همکاری را با تیم امید انجام بدهند. شرایط فنی بچه ها پیشرفت دارد و روی هم رفته ما شرایط خوبی داریم و قبلا هم گفتم که تیم المپیک از سوی رسانه‌ها و باشگاه‌ها نیاز به حمایت بیشتر دارد. قرار است تا چند روز دیگر راهی عراق شویم تا بعد از انجام دو بازی دوستانه خودمان را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده کنیم.

*بازی‌های آسیایی جاکارتا میدان خوبی برای کسب تجربه ملی‌پوشان امید است، آیا می‌توان از تیم زیر 21 سال انتظار داشت در این رقابت‌ها کار بزرگی انجام بدهد؟

همانگونه که گفتید ما تیم المپیک را به این مسابقات اعزام نمی کنیم و تیم زیر 21 سال برای کسب تجربه بیشتر راهی این رقابت ها می شوند اما با همین تیم هم نیم نگاهی به کسب نتیجه در جاکارتا داریم و بچه ها انگیزه فراوانی برای اثبات خود خواهند داشت.

*آیا لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی امید بعد از جاکارتا تغییر خواهد کرد؟

قطعا" ما بهترین ها را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی انتخاب می کنیم، همواره بازی های لیگ را زیر نظر داریم و برایمان هم فرق نمی کند چه بازیکنی از چه تیمی باشد، شک نکنید کرانچار هم برای اینکه حق کسی ضایعه نشود بازیکنان تیم ملی امید را در بازی های باشگاهی رصد خواهد کرد.

*نظر شما درباره پرسپولیس این فصل چیست، آیا این تیم می‌تواند در قهرمان هت‌تریک کند؟

پرسپولیس خوشبختانه شرایط خوبی دارد و با اینکه چند بازیکن جدا شده‌اند، اما اسکلت اصلی تیم حفظ شده است. از طرفی پرسپولیس مربی خوب و کارآمد دارد به شخصه فکر می کنم  پرسپولیس می تواند با تلاش بازیکنان و حمایت هواداران  برای سومین سال پیاپی قهرمان شود و در این زمینه هت تریک کند.

*دوئل تیم‌های ایرانی و قطری در لیگ قهرمانان آسیا چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

تیم های عربی برای نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان آسیا هزینه های زیادی می کنند، من امیدوارم استقلال و پرسپولیس نمایندگان ایران در این مرحله بتوانند از سد حریفان خود عبور کنند و معتقدم چنین پتانسیلی با توجه به اینکه یک بازی در تهران برگزار می شود وجود دارد و تیم ها باید از امکان میزبانی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، چرا که تمام کشورهای آسیایی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی از بازی در آزادی هراس دارند.

*در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

در پایان باز هم تاکید می کنم مربیان به بازیکنان ملی پوش کمک کنند، همکاری باشگاه ها و مربیان آنها برای ما بسیار مهم است و امیدوارم با کمک همه مربیان بتوانیم شاهد صعود تیم ملی امید پس از سال ها به المپیک باشیم.

نظر شما