شناسهٔ خبر: 26837607 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اجرای دو طرح ترافیکی ویژه در پایتخت

از صبح امروز، شنبه، با تخلفات موتورسیکلت سواران و ورود غیرمجاز به تونل‌های شهری به طور ویژه برخورد می شود .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس پلیس تهران بزرگ، یکی از تخلفات موتورسیکلت سواران را مخدوش کردن پلاک عنوان و اظهار کرد: پلاک هویت وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است و یکی از ارکان مهم ترافیکی و عاملی برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی در پی دارد.
سردار محمدرضا مهماندار، تاکید کرد: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه، ‌تلق و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.
مهماندار درباره مجازات‌های مخدوش‌ کردن پلاک نیز تاکید کرد: مخدوش کردن پلاک از شش ماه تا یکسال حبس را در پی دارد و علاوه بر آن موتورسیکلت توقیف شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.
وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سوارن نیز گفت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و مناطق ممنوعه، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد. البته در برخورد با این تخلفات مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده اند.

برخورد با ورود وسایل نقلیه ممنوعه‌ به تونل‌های شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح دیگری از روز صبح امروز شنبه خبر داد و گفت: بر این اساس ورود هرگونه موتورسیکلت،‌ کامیون و کامیونت به داخل تونل‌های شهری ممنوع بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد و اعمال قانون خواهد شد.

وی درباره دلیل ممنوعیت ورود موتورسیکلت سواران به تونل‌های شهری، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که با توجه به انباشت گازهای ناشی از احتراق خودروها در تونل‌های شهری در موارد متعددی موتورسیکلت سواران پس از ورود به تونل دچار مسمومیت، سرگیجه و ناتوانی در کنترل وسیله شده و به زمین خورده‌اند و پس از آن نیز خودروهای دیگر با این افراد برخورد کرده و تصادفات دردناکی پدید آمده و به همین دلیل ما برای حفظ ایمنی موتورسیکلت سواران و سایر رانندگان چنین طرحی را اجرا کرده‌ایم.
 

نظر شما