شناسهٔ خبر: 26837322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تروریست‌های الشباب شهرک راهبردی سومالی را اشغال کردند

تروریست‌های الشباب سومالی یک شهرک راهبردی در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بوسااسو در منطقه نیمه خودمختار پونتلند را در این کشور به اشغال خود درآورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، تروریست های الشباب سومالی یک شهرک راهبردی در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بوسااسو در منطقه نیمه خودمختار پونتلند را در این کشور به اشغال خود درآورند.

گروهی از ساکنان منطقه اف اورو اعلام کردند، این منطقه اکنون در تصرف و کنترل تروریست های الشباب قرار دارد.

براساس اظهارات احمد نور از ساکنان اف اورو، پس از خروج نیرو های نظامی سومالی از این منطقه در شب گذشته تروریست های الشباب این منطقه را به اشغال خود درآوردند.

تروریست های الشباب خواستار سرنگونی دولت مرکزی مورد حمایت غرب سومالی و اخراج نیرو های صلح بان تحت حمایت اتحادیه آفریقا هستند.

منطقه اف اورو به دلیل موقعیت راهبردی که در محل اتصال شهر های گاروی، بوساآسو و موگادیشو قرار دارد از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نیرو های نظامی پونتلند و ستیزه جویان الشباب بار ها در این شهر با یکدیگر درگیر شده اند.

محمد عبدی از مقامات نظامی پونتلند بدون اشاره به جزئیات بیشتر، از اشغال این منطقه از سوی تروریست های الشباب در بامداد روز جمعه خبرداد.

هنگام حمله و اشغال این منطقه فقط شماری از نیرو های نظامی دولتی در آن مستقر بوده اند.

در حالی که ستیزه جویان الشباب از کنترل پونتلند خبر دادند، عبدی بر تلاش برای بازپس گیری فوری این شهر تاکید کرد.

عبدیاسب ابومصعب، سخنگوی عملیات نظامی الشباب با اشاره به اینکه اف اورو اکنون در اختیار الشباب است، گفت: «نیرو های نظامی پونتلند هنگامی که ما به شهر نزدیک می شدیم عقب نشینی و فرار کردند، زیرا پیشتر ضربات سختی از نیرو های ما خورده بودند.»

از زمان سرنگونی محمد سعید باره دیکتاتور سابق سومالی در دهه ۹۰ میلادی این کشور به منطقه ای بی قانون تبدیل شده و شاهد بروز انواع خشونت ها بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما