شناسهٔ خبر: 26836744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلاکت نظامی صهیونیست در مرز غزه

ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد یک نظامی اين رژيم در درگیری های مرزی در غزه کشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  آخرين رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است .

سخنگوی جهاد اسلامی: هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست حق مقاومت است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد هدف قرار دادن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، حق گروه های مقاومت فلسطینی است.
به گزارش خبرگزاری یونیوز، داود شهاب در مصاحبه با این شبکه، درباره اقدام روز گذشته یک تک تیرانداز از گروه های مقاومت فلسطینی در هدف قرار دادن افسر ارتش اسرائیل در مرزهای نوار غزه گفت: در برابر قلدرمآبی اشغالگران، حمله تک تیرانداز به نظامی صهیونیستی، حق مشروع ملت فلسطین و بخشی از دفاع از خود است.
وی افزود: روز گذشته مقاومت فلسطین یک نظامی اسرائیلی از یگان جفعاتی را در طول مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی سال 1948 هدف قرار داد که پاسخی به تجاوزگری مستمر صهیونیست ها در برابر ملت بی دفاع فلسطین بود.
یادآور می شود ارتش اسرائیل روز جمعه از کشته شدن یک نظامی خود در حمله تک تیراندازان فلسطینی در مرزهای جنوب نوار غزه خبر داد و آن را حادثه خطرناک امنیتی توصیف کرد. روزنامه اسرائیلی معاریو تاکید کرد گلوله ای که این افسر اسرائیلی با آن هدف قرار گرفت گلوله با کالیبر بالا بود و از جلیقه ضد گلوله نظامی اسرائیل رد شد و این گلوله حتی از طرف دیگر بدن این نظامی خارج شد.
این نظامی اسرائیلی نخستین نظامی این رژیم بود که از ابتدای برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت در ماه مارس گذشته تاکنون کشته شده است. در این مدت صد و پنجاه و یک فلسطینی شهید و شانزده هزار و پانصد فلسطینی زخمی شده اند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2423396" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2182121/2423396?width=400&height=300"></script></div>
 
هلاکت نظامی صهیونیست در مرز غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد یک نظامی اسرائیلی در درگیری های مرزی در غزه کشته شد.منابعي اعلام کردند نظامی اسرائیلی که در مرز با نوار غزه کشته شد افسری با درجه سرهنگ تمام بود.

مراسم تشییع پیکرهای چهار شهید فلسطینی در نوار غزه برگزار شد
به گزارش خبرگزاری یونیوز، مراسم تشییع پیکرهای چهار جوان فلسطینی که روز گذشته در تیراندازی نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده بودند، امروز در بخش های مختلف نوار غزه برگزار شد.
سه نفر از این شهدای فلسطینی از اعضای گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس بودند که در حمله هوایی به دو سنگر دیده بانی این گردانها در خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند. گردانهای عزالدین القسام با صدور بیانیه ای، از شهادت شعبان ابوخاطر بیست و شش ساله، محمد ابوفرحانه سی و یک ساله و محمود قشطه بیست و سه ساله خبر داد.
محمد بدوان بیست و هفت ساله هم چهارمین جوان فلسطینی بود در تیراندازی تک تیراندازان اسرائیلی در مرزهای شرقی شهر غزه، به شهادت رسید.
روز گذشته پس از کشته شدن یک افسر اسرائیلی در تیراندازی تک تیرانداز از گروه های مقاومت فلسطینی، هواپیماهای اسرائیلی شصت هدف را در نوار غزه بمباران کردند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2423353" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2182121/2423353?width=400&height=300"></script></div>

حملات هوايي به غزه

­حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به سراسر نوار غزه همچنان ادامه دارد.
ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتر خود در این زمینه مدعي شد: جنگنده های نیروی هوایی ارتش اسرائیل همچنان در حال حمله به اهداف نظامی در سراسر نوارغزه هستند. تاکنون 15 هدف نظامی حماس در شمال نوار غزه هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

جهاد اسلامی: گروههای فلسطینی بدون تردید پاسخ خواهند داد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر پایبندی به آتش بس ، اعلام کرد در صورت تکرار حملات رژیم صهیونیستی، گروه های فلسطینی بدون تردید پاسخ خواهند داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، گروه های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش های حماس و جهاد اسلامی از دستیابی به آتش بس با رژیم اشغالگر در پی کوشش مصر و تلاشهای بین المللی خبر دادند.
داوود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین به العالم گفت: به اطلاع گروه های مقاومت فلسطین رسیده است که حملات رژیم صهیونیستی متوقف می شود.
وی تأکید کرد در صورتی که رژیم اشغالگر بار دیگر ملت فلسطین را هدف حملات خود قرار دهد به آن پاسخ خواهند داد.
داوود شهاب گفت:«به طور رسمی به اطلاع ما رساندند که تلاش ها در پایان دادن به حملات و اجرای دوباره آتش بس موفقیت آمیز بوده است. گروه های فلسطینی به آتش بس پایبند هستند؛ اما در صورتی که رژیم اشغالگر بار دیگر دست به حمله بزند، در پاسخ به آن کوتاهی نخواهند کرد.»

ابوردینه: ممکن است معامله قرن به معامله ای منطقه ای تبدیل شود
سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: هیاهوی توطئه معامله قرن کاهش یافته اما به طور کلی خاموش نشده است و امکان دارد معامله قرن به معامله ای منطقه ای تبدیل شود.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری وفا؛ نبیل ابو ردینه در بیانیه ای مطبوعاتی امروز شنبه تاکید کرد: مقاومت ملت فلسطین و پایبندی مسئولان فلسطینی به اصول و قواعد ملی باعث شد معامله قرن محقق نشود. این در حالی است که اگر معامله قرن به اجرا درآمده بود به معامله ای منطقه ای تبدیل می شد که همه ملتهای منطقه و کشورهایشان را شامل می شد.

وی همچنین افزود: امروز منطقه برای مشخص شدن مسائل اساسی بر سر دوراهی قرار دارد که منافع ملتهای منطقه تحت تاثیر آن قرار می گیرد. بنابراین برخی از جریانها منطقه را با تلاش برای ایجاد شکاف علنی بین مواضع قومی به خطر می اندازند؛ از اینرو همه باید از منافع ملی و قومی حمایت و پشتیبانی کنند تا معامله قرن که در حال حاضر از شدت آن کاسته شده اما پایان نپذیرفته است به معامله ای منطقه ای که نمی توان پیامدهای آن را پیش بینی کرد تبدیل نشود.

نظر شما