شناسهٔ خبر: 26836627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مصوبه نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و آغاز دور تازه کوچ اجباری فلسطینیان

اقدام اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در تصویب لایحه «کشور یهود» راه تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی را بست و نشان داد که این رژیم برپایه اصل مقابله با اسلام و ملت فلسطین بنا شده است هر چند که در 7 دهه گذشته همواره کوشیده در سطح افکار عمومی جهان چهره‌ای کاملاً دموکراتیک از خود نشان دهد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / روز پنجشنبه در کنست هنگام رأی‌گیری در مورد لایحه «کشور یهود» 52 نفر از نمایندگان کنست بویژه نمایندگان اراضی 1948 فلسطین به این مصوبه رأی منفی دادند اما این میزان رأی منفی کافی نبود و سرانجام با تصویب «کشور یهود» رژیم صهیونیستی در آینده تمام ساکنان عرب اراضی 1948 و اراضی 1967 را از فلسطین اشغالی اخراج خواهد کرد و به طور ویژه ساکنان قدس شرقی را به سمت کرانه غربی و نوار غزه کوچ خواهد داد. در عوض این رژیم در آینده یهودیان را تشویق خواهد کرد به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند تا یک رژیم کاملاً نژادپرستانه تشکیل شود. متأسفانه جامعه جهانی و نهادهای منطقه‌ای مانند اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی نسبت به این مصوبه خطرناک کنست اسرائیل سکوت اختیار کردند.

امریکا و برخی رژیم‌ها و کشورهای مرتجع عرب نظیر عربستان سعودی، امارات و بحرین نیز نه تنها در مقابل چنین انحصارطلبی خطرناکی سکوت کرده‌اند بلکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در تهیه لایحه «کشور یهود» و به رأی گذاشتن آن در کنست تشویق و زمینه آغاز فصل تازه‌ای از فشارها از سوی رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین را فراهم کردند. در این راستا، مقرر شده پس از اجرایی شدن مصوبه «کشور یهود» طرح موسوم به معامله قرن نیز از سوی عربستان، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و امریکا عملیاتی شود و به موجب آن، تشکیلات خودگردان فلسطین برای همیشه از بیت المقدس چشمپوشی کند و به شهر ابودیس به عنوان پایتخت تشکیلات خودگردان اکتفا کند. همچنین به موجب مصوبه «کشور یهود» و طرح معامله قرن، رژیم صهیونیستی ساکنان قدس شرقی را به سمت کرانه غربی و بخشی از ساکنان نوار غزه را نیز به سمت صحرای سینا  کوچ خواهد داد. عربستان سعودی هزینه اجرای طرح معامله قرن را تقبل کرده و به تشکیلات خودگردان وعده داده است که در قبال اجرایی شدن معامله قرن سالانه 10 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار این تشکیلات قرار خواهد داد. لذا شرایط فلسطین اشغالی اکنون برای ملت فلسطین به دلیل توطئه‌های مشترک جبهه عبری- عربی با خطر جدی مواجه است و اگر جهان اسلام در مقابل مصوبه «کشور یهود» از خود واکنش نشان ندهد، مسأله فلسطین برای همیشه در صفحات تاریخ دفن خواهد شد.
 
 

نظر شما