شناسهٔ خبر: 26836326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اظهار‌نظر فغانی در‌باره مسائل داوری جام جهانی فوتبال

صاحب‌خبر -
 

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: رئیس فیفا در بازی رده‌بندی به ما گفت که استحقاق داوری بالاتری داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علیرضا فغانی افزود: پیام‌های پرمهر رئیس جمهوری‌، وزیر ورزش و مردم در موفقیت تیم داوری ایران مؤثر بود. رئیس فیفا در بازی رده بندی به ما گفت استحقاق داوری بالاتری داشتید. رونالدو فوق‌العاده مغرور است.

وی ادامه داد: توانایی فنی داور آرژانتینی موجب قضاوت در فینال نشد اما نمی خواهم به پشت پرده داوری جهان بپردازم. علاوه بر ایران تیم های داوری هلند و برزیل هم شایسته قضاوت دیدار فینال بودند و صرفا داور آرژانتینی بدلیل کیفیت فنی برای فینال انتخاب نشد اما دوست ندارم به این موارد بپردازم آنچه اهمیت دارید عزت و بزرگی نام ایران است که تا روز پایانی در این رویداد عظیم وجود داشت . داور دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ ادامه داد: برای من یک لحظه در جام جهانی حاوی پیام‌های زیادی بود. زمانی که بعد از دیدار رده بندی روی سکو رفتم با دو انگشت به سمت خدا اشاره کردم و هدفم این بود که اگر خیلی ها به ما گفتند حقتان قضاوت فینال جام جهانی بوده اما عوامل دیگری نقش داشت که باز هم هدفم شکرگزاری از خالق بود که با عزت جام را پشت سر گذاشتیم و هدف دیگرم از اشاره به خالق این بود که به جوانانی که بعضی وقتها در گفتگویی که با آنها دارم گلایه می کنند بگویم نباید دست از تلاش بردارند و با کوشش زیاد به خدا توکل کنند.فغانی گفت: ۴۲ روز از خانواده دور بودم اما وقتی آنها را در فرودگاه در آغوش گرفتم بهترین هدیه برای من بود .از طرفی نقش همسرم در تربیت فرزندان و کشیدن بار زندگی غیرقابل انکار است و امیدوارم بتوانم جبران کنم . فغانی در باره قضاوت داوران آرژانتینی در بازی فینال با توجه به شایستگی داوران ایرانی گفت: تیم داوری هلند و برزیل هم عملکرد خوبی داشتند و داوران آرژانتینی به دلیل کیفیت بهتر فنی انتخاب نشدند اما من نمی خواهم به مسایل پشت پرده داوری دنیا ورود کنم و حتی خدا را شکر می کنم که چهار قضاوت خوب انجام دادم ، چرا که چهار قضاوت خوب را بهتر از این می‌دانم که سه قضاوت خوب انجام می دادیم بعد به فینال مَی رسیدیم و با یک قضاوت بد خاطره تلخ از ما بجا می‌ماند .داور آرژانتینی اگر تکنولوژی VAR نبود باید تا آخر عمر پاسخگو می بود.

فغانی بهترین لحظه جام جهانی را برای تیم داوری تایید شایستگی رئیس فیفا نسبت به داوران ایران عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در لحظه ای که رئیس فیفا برای اهدا مدال آمد به ما گفت استحقاق بالاتری داشتید و این مهم لحظه غرور آفرینی بود که توانستیم نام ایران را سربلند نگاه داریم .

فغانی در مورد بازیکنان جام جهانی گفت: ادن هازارد بازیکن تیم ملی بلژیک که قضاوت دیدار آنها با انگلیس را در بازی رده بندی بر عهده داشتم بسیار با اخلاق و فوق العاده فنی است و به همان اندازه رونالدو فوق العاده مغرور است.

نظر شما