شناسهٔ خبر: 26836119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان شمالی پایان امسال روستای بدون گاز نخواهد داشت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: گازرسانی به تمام روستاهای استان تا پایان امسال به اتمام می رسد تا این استان یک سال زودتر از سراسر کشور تمام روستاهای آن حتی روستاهای دوردست و سخت گذر از این نعمت برخوردار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشستی با منتخبان شهرستان فاروج که در مجتمع فرهنگی و هنری یاس شهر تیتکانلو برگزار شد، توسعه پایدار را منوط به توسعه روستاها دانست و تصریح کرد: توسعه واقعی از روستاها آغاز می شود و به همین دلیل دولت توجه به روستاها را در اولویت قرار داده است.
وی گفت: به همین دلیل در استان نیز با نگاه الگوسازی، از سال گذشته مقرر کردیم فرمانداران هر شهرستان تا شهریورماه که هفته دولت فرا می رسد، یک روستای سبز، یک روستای بدون بیکار و یک روستای هدف گردشگری معرفی کنند.
وی ادامه داد: باید به تدریج به سمتی حرکت کنیم که در پایان سال 1400 تمام روستاهای ما با این ویژگی ها شناخته شوند.
استاندار خراسان شمالی همچنین اجرای طرح هر روستا یک کتابخانه را طرح دیگری برای تقویت بنیان های توسعه فرهنگی و اجتماعی در روستاها برشمرد و درباره بوستان های ویژه بانوان هم گفت: تاکنون در 4 مرکز شهرستان پارک بانوان بهره برداری شده و تا هفته دولت در 4 مرکز شهرستان دیگر نیز راه اندازی می شود.
وی با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی زنان استان، از فعال شدن آتی مجمع مشورتی جوانان با حضور وزیر ورزش و جوانان هم خبر داد و برای راه اندازی سینما در مجتمع فرهنگی شهر تیتکانلو هم دستور لازم را صادر کرد.
صالحی هم چنین یادآور شد: خراسان شمالی نخستین استانی خواهد بود که پوشش دیجیتال صدا و سیما در آن به 100درصد می رسد و با استفاده از منابع، امکانات و اعتبارات ملی و استانی، این هدف تا پایان امسال محقق خواهد شد.
استاندار با اشاره به سفرهای مکرر خود به شهرستان ها، بخش ها، روستاها و حضور در نمازهای جمعه، این اقدامات را به منظور ارتباط بیشتر و نزدیک تر با مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه های آنان، تعیین اولویت ها با شناخت دردها و برنامه ریزی برای درمان آن ها توصیف کرد و گفت: شکر نعمت مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی این است که حق الناس بر گردن ما نباشد و اختلاس زمان در زمره همین حق الناس هاست بنابراین کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت می پذیرد، باید از بام تا بام به مردم خدمت کند.
صالحی با بیان این که جمهوری اسلامی برای نهادینه کردن اخلاق و تعامل صادقانه با مردم آمده است، تصریح کرد: کسی از مسئولان حق ندارد دروغگویی کند و بدانیم که راستگویی مسئولان برای آنان فضیلت نیست بلکه یک وظیفه است.

** توفیقات شهرستان فاروج در حوزه های مختلف
فرماندار فاروج نیز در این نشست با قدردانی از توجه ویژه استاندار به روستاها و شهرهای اقماری شهرستان ها، به مهم ترین توفیقات این شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: با همکاری خوب و همدلی و وحدت مردم و مسئولان فاروج، این شهرستان شاخص های امنیتی بسیار خوبی دارد و در زمینه کاهش آمار جرائم به ویژه سرقت جزو چند شهرستان برتر کشور است.
هادی رجائی نیا ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز سال گذشته با ایجاد شغل برای 972 نفر، 143 درصد تحقق هدفگذاری داشتیم و 204 طرح اشتغال روستایی و عشایری هم با مجموع اعتبار تسهیلاتی 42 میلیارد تومان تعریف شد؛ ضمن این که 4 میلیارد تومان هم تسهیلات کشاورزی از دیگر منابع داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: در روستای جعفرآباد سفلی که روستای بدون بیکار این شهرستان انتخاب شد، 47 طرح با 11 میلیارد تومان تسهیلات و اشتغالزایی 150 نفر پیش بینی و برای تبدیل روستای خبوشان به روستای سبز هم از ظرفیت تشکل های مردمی به بهترین شکل استفاده شد.
وی افزود: در روستای هدف گردشگری استاد هم طرح های خوبی برای ارتقای زیرساخت ها و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در دست اجراست و 34 روستا هم برای طرح هر روستا یک کتابخانه آمادگی خود را اعلام کرده اند.
وی هم چنین به تشریح مهم ترین اقدامات برای برندسازی محصولات مهم این شهرستان نظیر انگور، زعفران و آجیل اشاره کرد.
**قدردانی از اقدام ابتکاری استاندار
امام جمعه تیتکانلو نیز در این نشست با بیان این که برای نخستین بار شاهد هستیم یک استاندار خراسان شمالی برای دیدار با مردم و حضور در شهرستان ها وقت اختصاصی برای هر منطقه درنظر می گیرد، این اقدام استاندار خراسان شمالی را تحسین کرد.
حجت الاسلام نادعلیزاده گفت: درخواست ها و مراجعه مردم به مسئولان به فرموده حضرت امام حسین(ع) از نعمات خداوند است و باید قدردان آن باشیم.
بر اساس این گزارش، منتخبان شهرستان فاروج نیز در این نشست به طرح مهم ترین مطالبات و بیان دغدغه های خود پرداختند. توجه ویژه به مطالبات زنان و جوانان، توسعه راه های روستایی، حل مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی، توسعه و تکمیل امکانات ورزشی، تکمیل برخی طرح های ناتمام، حل مشکلات معلولان، طرح های عمران شهری و روستایی، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مهم ترین این موارد بود.
6042

نظر شما