شناسهٔ خبر: 26836066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

استاندار خوزستان:

تامین آب شرب مردم جزو وظایف دولت است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، به نقل از ایلنا، غلامرضا شریعتی، پس از شرکت در مراسم کلنگ زنی طرح انتقال آب شرب به بندر چوئبده، در این جلسه بیان کرد: شرایط برای زندگی مردم، تامین معیشت، تامین حقوق اولیه، سلامت و آموزش آنها باید فراهم شود. سلامت جزو حقوق اولیه است و باید آن را با برنامه‌ریزی فراهم کنیم.

وی گفت: خط لوله انتقال آب ۱۰۰۰، چوئبده، به صورت استاندارد ۲ سال طول می‌کشید اما تلاش کردیم و با تدبیر در تیرماه انجام شد.

استاندار خوزستان افزود: خشکسالی باعث شد این مشکلات خودش را نشان بدهد. شرایطی به وجود آمد که گلایه‌مندی به حق مردم آبادان، خرمشهر و تا حدودی شادگان را شاهد باشیم. در این فرصت با شرایط سخت‌تری مواجه شدیم. ایسی آب بهمنشیر بالا بود و با خط لوله اول، داشتیم حداقل را تامین می‌کردیم.

شریعتی ادامه داد: ما با حداقل‌ها در کمترین زمان خواستیم کار را انجام دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید دغدغه آب شرب در کل استان رفع شود. باید کار این مخزن دوم که قرار است در مردادماه تکمیل شود سریعتر انجام شود.

وی اظهار کرد: تامین آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان با خط لوله دوم بیشتر و پایدار می‌شود. ما نسبت به مردم آبادان، خرمشهر، مینوشهر، چوئبده و اروندکنار و همچنین روستاهای این شهرها شرمنده‌ هستیم.

شریعتی بیان داشت: تاکید می‌کنم حتما باید برنامه‌ریزی به شکلی باشد که اروندکنار و چوئبده در روز به طور میانگین ۶ ساعت آب غدیر را داشته باشند در این راستا آبفای روستایی هم باید تلاش خود را بیشتر کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: یک روز خودمان را به جای مردم قرار دهیم؛ واقعا تحملش را داریم؟ همین الان به همه اعلام می‌کنم پروژه‌ های آبرسانی با جدید پیگیری شود.

شریعتی افزود: امروز خط ۱۰۰۰ پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید. ۲۵ خرداد تصمیم گرفتیم و امروز آن را انجام دادیم. از کسانی که در این مسیر گام برداشتند تشکر می‌کنم. از کارگران عزیزی که در این هوای گرم تلاش کردند متشکرم، حتی برخی از کارگران به دلیل سختی کار، راهی بیمارستان شدند که برایشان آرزوی سلامتی دارم.

برچسب‌ها:

نظر شما