شناسهٔ خبر: 26835965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستگیری «م.آ» و اعترافات وی در خصوص فساد زنجیره‌یی خبرداد. محمد شریعتمداری با انتشار این خبر در توئیتر نوشت:

صاحب‌خبر -

دستگیری یک عضو حلقه فساد خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستگیری «م.آ» و اعترافات وی در خصوص فساد زنجیره‌یی خبرداد. محمد شریعتمداری با انتشار این خبر در توئیتر نوشت: پیرو دستور حسن روحانی درباره گزارش ارسال‌شده اینجانب، ناجا از دستگیری «م. آ» در خوزستان و اعترافات موثر او از شبکه فساد خبر داده است. در ادامه این توئیت او آمده است: او یکی از افرادی است که اقداماتش در گزارش سال ۹۶ ما به تعزیرات و گزارش ۲۰ صفحه‌یی از فساد زنجیره‌ای، بالغ بر ۷۱۸ دستگاه خودروی لوکس بود. از سوی دیگر، وزیر صنعت برای بار سوم، طی نامه‌ایی از بانک‌مرکزی خواست تا اسامی افراد و شرکت‌هایی که به آنها ارز دولتی تخصیص یافته انتشار یابد. به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری درباره زمان اعلام اسامی افراد و شرکت‌هایی که ارز دولتی به آنها تخصیص یافته است اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن متولی تخصیص ارز نیست و ما فقط بر اساس قانون و درخواست در سیستم ثبت سفارش، در صورتی که جزو اولویت‌های واردات به کشور باشد، درخواست را تایید و به بانک مرکزی می‌فرستیم. او افزود: این بانک مرکزی است که بر اساس منابع در اختیار، مقدار ارز تخصیصی را تعیین و به افراد و شرکت‌ها ابلاغ می‌کند و طبیعتا هیچ مرجعی غیر از بانک مرکزی این لیست را در اختیار ندارد تا منتشر کند؛ به همین دلیل روز چهارشنبه برای بار سوم به‌صورت کتبی از رییس کل بانک مرکزی خواسته‌ام تا پیرو درخواست‌های متعدد مردم، لیست مذکور منتشر گردد. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ماجرای فساد در واردات خودرو نیز خاطرنشان کرد: این موضوع پس از گزارش به رییس‌جمهور در مسیر خوبی در حال انجام است و من علاقه دارم زودتر به مردم گزارش بدهم و احتمالا ظرف هفته آینده این گزارش را ارائه خواهم داد.

تمدید مهلت ثبت‌ سفارش بدون انتقال ارز

مهر| بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، مهلت ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز از محل بارنامه‌های پیش از ۲۳ فروردین ۹۷ تمدید شد. بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، مهلت ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز از محل بارنامه‌های پیش از ۲۳ فروردین ۹۷ مجددا تمدید شد. بر اساس اعلام این سامانه، مهلت انجام ثبت‌سفارش‌ بدون انتقال ارز از محل بارنامه‌های پیش از ۲۳ فروردین ۹۷ تا تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷ تمدید شده است. تاریخ اعتبار این نوع ثبت سفارش‌ها تا تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷ است، از این رو، واردکنندگان باید تا تاریخ مذکور، کالاهای مربوطه را از گمرک ترخیص کنند. بدیهی است مسوولیت عدم ترخیص به موقع, برعهده واردکنندگان خواهد بود.

سیاست‌های اقتصادی باید تغییر کنند

مهر| رییس اتاق تهران مشکل کنونی اقتصاد کشور را سیاست‌های اقتصادی دانست و گفت: برای حل شدن مشکل اقتصاد، سیاست‌ها باید تغییر کنند. مسعود خوانساری درباره اینکه آیا مشکل اقتصاد کشور با تغییر مدیران حل خواهد شد، یا اینکه سیاست‌های اقتصادی باید تغییر کنند، گفت: افراد و مدیران نقشی در مشکلات ندارند و برای حل مسائل اقتصادی، سیاست‌ها باید تغییر کنند. او تصریح کرد: در حال حاضر یک مدیریت واحد و سیاست مشخص در حوزه اقتصادی کشور نداریم. رییس اتاق تهران ادامه داد: برخی از سیاست‌هایی که اجرا می‌شوند، عجولانه بوده و بر اساس کار کارشناسی نیست؛ این سیاست‌ها معمولا در واکنش به اتفاق یا پدیده‌یی تدوین می‌شوند و به همین دلیل در اجرا با مشکل مواجه می‌شوند. خوانساری، خواستار بهره‌گیری دولت از نظرات مشورتی بخش خصوصی در روند تصمیم‌گیری‌ها شد و افزود: بهتر است قبل از آنکه دولت سیاستی را تدوین و برای اجرا ابلاغ کند، نظرات کارشناسی و بخش خصوصی را نیز در نظر بگیرد و بعد از آن اقدام به اجرای سیاست‌های خود بکند.

وعده نوسازی ۱۱۰ هزار واحد تولیدی وصنعتی

مهر| قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری نوسازی ۱۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور است. رضا رحمانی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت متناسب با شرایط اقتصادی کشور برنامه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: زمانی که قانون بهبود فضای کسب و کار تصویب می‌شد، متخصصان بر این عقیده بودند که این قانون از زمان جلوتر است، اما غافل از اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت و معدن در تبریز، ارتباط نزدیک صنعتگران با سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران را راهکاری برای عبور از گردنه مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: هر جایی که با هم بودیم و اتحاد و انجسام خودمان را حفظ کرده‌ایم موفق شده‌ایم و اکنون نیز با حفظ اتحاد و انسجام می‌توانیم بر تمامی مشکلات غلبه کنیم. او تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد تا با نظرات کارشناسی تشکل‌ها تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند و از سوی دیگر برای رونق تولید سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری نماید. رحمانی بابیان اینکه در سال جاری ۱۸۴ اقدام راهبردی در ارتباط با تغییر شیوه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری تدوین کرده‌ایم گفت: همچنین پروژه‌های ویژه مختلفی نیز تعریف شده که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق مدیری اجرایی این پروژه‌ها عملیاتی می‌شوند.

 

نظر شما