شناسهٔ خبر: 26835196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

عدالت اجتماعی اساس نظام اسلامی است/ نزدیکی پیروزی نهایی در آزادسازی دیگر سرزمین‌های اشغالی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: عدالت اجتماعی اساس نظام اسلامی ایران است و لذا مسئولان برای تحقق رفع فقر، تبعیض و برخورداری همگان از امکانات و برکات جامعه از اعم موارد اجرایی شدن عدالت اجتماعی است باید با روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، (29 تیر) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی (ع) برگزار شد، به تبیین آموزه های سبک زندگی رضوی پرداخت و اظهار کرد: ولایت‌مداری و اطاعت از دستورات رب سبحان از ویژگی‌های شاخص آن حضرات معصومین (ع) بود که باید از آموزه‌های ولایت‌مداری امام هشتم شیعیان و حضرت شاهچراغ(ع) استفاده شود.

نزدیکی پیروزی نهایی در آزاد سازی دیگر سرزمین‌های اشغالی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر پیروزی رزمندگان اسلام در آزادسازی کفریافوعه را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: کفریافوعه در سوریه که بیش از سه سال در محاصره گروه‌های تروریستی و عناصر وابسته به استکبار جهانی بود با مقاومت رزمندگان اسلام آزاد شد و ان‌شالله پیروزی نهایی در آزاد سازی دیگر سرزمین‌های اشغالی اسلامی نزدیک است.

امام جمعه بوشهر به پیام تاریخی حضرت امام راحل پس از قتل و عام حجاج ایرانی در  مکه پرداخت و تصریح کرد: کسانیکه خود را  خادم حرمین شریفین می‌دانند در پی تجاری و سیاحتی کردن اعمال حج هستند در حالیکه این اعمال در تقویت اتحاد و اقتدار مسلمانان نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

عدالت اجتماعی اساس نظام اسلامی است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عدالت اجتماعی اساس نظام اسلامی ایران است، تاکید کرد: رفع فقر و تبعیض و برخورداری همگان از امکانات و برکات جامعه از اعم موارد اجرایی شدن عدالت اجتماعی است که مسئولان برای تحقق این مهم با روحیه جهادی و انقلابی باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه وحدت در سایه ولایت سبب ناامیدی دشمن می‌شود، گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف از اهداف مهم دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم آنان است که باید با اتحاد در سایه ولایت همگان در مقابل ترفند دشمنان بایستیم.

جوانان سرمایه انقلاب هستند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه جوانان سرمایه انقلاب هستند، تاکید کرد: در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید همگان تلاش کنند و جوانان در عرصه علم و فناوری، رفتاری، تولید محصول دانش بنیان و دیگر حوزه‌ها جهادی و انقلابی عمل کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمن برای جدایی مردم از روحانیت تلاش می‌کند، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دشمن، تفرقه میان مردم و روحانیت است و در این راستا برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ایجاد مشکل در نظام اسلامی کرده که باید  اتحاد و انسجام  مردم با روحانیون تقویت شود.

خطیب جمعه بوشهر با تاکید بر توجه مسئولان به حل مشکلات آب، برق، گرانی و اشتغال جوانان گفت: مسئولان باید خدمت رسانی صادقانه در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا باید جهادی وارد عمل شوند.

 وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر مردمی نمونه و صبور هستند، گفت: مردم استان بوشهر  مردمی آگاه، بصیر و دارای تاریخی باشکوهی هستند که مسئولان باید قدر مردم استان بوشهر بدانند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با تاکید بر پاسخگویی به مشکلات مردم گفت: مردم استان بوشهر توقعی خارج از توان مدیران ندارند و باید با احترام و عشق به مردم خدمت کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم استان بوشهر مردمی امتحان پس داده‌ای هستند، افزود: نیاز است مسئولان باید در شرایط سخت، خدمت جهادی  خود را به مردم افزایش دهند.

افزایش سهم درآمدی و اعتباری بوشهر از سوی قوه مجریه

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان با تاکید بر توجه  ویژه دولت به استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی، استانی درآمدزا برای کشور است که باید در این رابطه سهم درآمدی و اعتباری استان بوشهر افزایش یابد.

حامد فکوری

انتهای پیام

نظر شما