شناسهٔ خبر: 26835064 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نظر وزیر علوم درباره سهم دختران دانشجو در ورزش

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، منصور غلامی شامگاه جمعه ۲۹ تیرماه در مراسم افتتاحیه‌ی چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز گفت: در دانشگاه‌ها باید به ورزش دختران توجه ویژه‌ای شود؛ محدودیت‌های امکاناتی مانع این نباشد که سهم ورزش دختران مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

غلامی با قدردانی از مسئولان در استان فارس و دانشگاه شیراز برای فراهم کردن مقدمات برگزاری مهمترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشجویی کشور، گفت: ورزش در دانشگاه‌ها توام کردن سلامت جسم و روان با شرایط دانش آموختگی و دانشجویی است.

او اضافه کرد: ویژگی‌های هر جوینده‌ی علمی ایجاب می‌کند در سلامت و صحت جسم و روان این تلاش را انجام دهد لذا ورزش در حوزه‌ی دانشجویی ارزشمند است.

غلامی گفت: ورزش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رویکردهای مهم محسوب می‌شود چه برای پسران چه برای دختران که به‌طور خاص برای دختران به آن توجه داشتیم و مورد حمایت مجموعه‌ی ستادی بوده است.

وزیر علوم با تصریح اینکه در برنامه‌های این وزارتخانه ورزش و تربیت بدنی و امور فرهنگی از مهمترین امور است، گفت: در برنامه‌های ورزات علوم و حوزه‌ی معاونت دانشجویی و سازمان امور دانشجویان تاکید بر توسعه‌ی ورزش دانشگاهی بوده است و هر سال نسبت به سال‌های قبل شاهد گسترش امکانات بوده‌ایم و این امر تداوم خواهد داشت.

غلامی از تمام مدیران ستادی و روسا و مسئولان دانشگاهی در سراسر کشور خواست که شرایط مناسب برای ورزش خصوصا ورزش همگانی را به‌ویژه برای جوانان دانشجو فراهم کنند.

وزیر علوم، المپیادهای دانشجویی را محل پیداش ورزش‌های قهرمانی دانست و با بیان اینکه دانشجویان در  المپیادهای داخلی و بین‌المللی درخشندگی‌های ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: دانشجویان همواره نام ایران را در عرصه‌ی بین‌المللی بلند و پر آوازه کرده‌اند.
منبع:ایسنا

نظر شما