شناسهٔ خبر: 26834989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجمع مردمی عفاف و حجاب/ بی‌حجابی برای دشمنان یکی از امیدهای نابودی اسلام و شیعیان است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: بی حجابی برای آنها یکی از امیدهای استعمار و نابودی اسلام و شیعیان است. این یک مبارزه نیست که من روحانی به تنهایی بتوانم انجام دهم و در صورتی محقق می‌شود که این سخنان را شما هم انتشار دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ تجمع مردمی عفاف و حجاب به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، روز گذشته پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه در پردیس تئاتر تهران جنب فرهنگ‌سرای خاوران با حضور مهمانان ویژه از جمله بانوی آمریکایی که تازه مسلمان شده بود برگزار شد.

تجمع مردمی عفاف و حجاب/ بی‌حجابی برای دشمنان یکی از امیدهای نابودی اسلام و شیعیان است
شاعره عطیه سادات حجتی، نویسنده رمان پنجشنبه‌های فیروزه‌ای سارا عرفانی، دختر شهید مدافع حرم اصغر فلاح پیشه، همسر شهید مدافع حرم معصومه قزوینی، خواهر شهید ابراهیم هادی از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند.
این تجمع مردمی با قرائت قرآن توسط قاری نوجوان مهدی خسروی، آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان در رابطه با ویژگی‌های حضرت معصومه(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  حضرت معصومه(س) یکی از مهمترین عناصری است که امام رضا(ع) در تغییر فرهنگ جامعه باطل آن روز از ایشان استفاده کردند. حضرت معصومه(س) چند ویژگی داشت اول اینکه عادل و عالم بود. ما باید معارف اسلامی را عمیق بدانیم. این میزان معارف اسلامی که در مدارس به فرزندان ما یاد می‌دهند بسیار کم است و جوابگوی مشکلات امروز جامعه نیست.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) شش ساله بود که چند نفر به منزل حضرت امام موسی جعفر(ع) رفتند تا پیچیده‌ترین مسائل علمی را از ایشان بپرسند اما حضرت در منزل نبود و برگه سئوالات را به این بانوی شش ساله می‌دهند که ایشان جواب‌ها را کامل برایشان می‌نویسد در راه برگشت حضرت موسی جعفر(ع) را دیدند و شرح ماجرا را برایشان تعریف می‌کند امام زمانی که پاسخ سئوالات را می‌بیند سه مرتبه می‌فرماید: «فداها ابوها»، اگر من هم در منزل بودم همین پاسخ‌ها را به شما می‌دادم.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: ما نمی‌توانیم معصوم باشیم اما می‌توانیم در راه این بزرگواران حرکت کنیم برای اینکه بتوانیم حجاب و یا پاکی را در جامعه درست کنیم لازم است که عده‌ایی پاک باشند تا بتوانند این پاکی را انتقال دهند.

یکی از ویژگی‌های مؤمن این است که دشمن را به خشم بیاورد

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت معصومه(ع) شجاعت این بزرگوار بود. زمان شهادتشان ایشان می‌دانست که قرار است شهید ‌شوند ولی لحظه‌ای درنگ نکردند. تمام برادرانش را به شهادت رساندند زیرا باعث خشم و عصبانیت دشمن بود و این یکی از ویژگی‌های مؤمن است که دشمن را به خشم بیاورد زمانی که شش برادر ایشان رابه شهادت رساندند بانو گفتند مرا به قم ببرید آنجا محل اجتماع شیعیان ماست و این یعنی که حضرت در آن شرایط هنوز دست از مبارزه برنداشته است. حضرت معصومه(س) یک مجاهده به تمام معناست و از زمانی که هجرت کرد سختی و ظلم دشمن برایشان فرود آمد و برادرانش را مانند حضرت زینب(س) کشتند.

بی‌حجابی برای دشمنان یکی از امیدهای نابودی اسلام و شیعیان است

این مدرس دانشگاه به صحبت‌های فیلسوفان خارجی در رابطه با حجاب بانوان ایرانی اشاره کرد و افزود: یک محقق آمریکایی می‌گوید: امروز زمان آن نیست که جوانان را به خیابان بکشید بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می‌توان نظام ایران را سرنگون کرد و یا یک فیلسوف فرانسوی می‌گوید: هر چادری که دورانداخته شود افق جدیدی که برای استعمام ممنوع بوده را می‌گشاید پس از دیدن هر چهره بی‌حجاب امیدهای حمله‌ور شدن استعمار 10 برابر می‌شود. این افراد فکر می‌کنند مسئله حجاب برای ما صرفاً یک مسئله دینی است و نمی‌دانند که این امر یک مسئله غریزه‌ایی است. بی حجابی برای آنها یکی از امیدهای استعمار و نابودی اسلام و شیعیان است. این یک مبارزه نیست که من روحانی به تنهایی بتوانم انجام دهم و در صورتی محقق می‌شود که این سخنان را شما هم انتشار دهید.

وی تصریح کرد: شیعیان در قم ناشناخته بودند که با حضور حضرت معصومه(س) اعتبار پیدا کردند. زمان که گذشت از میان آنها امامی رجعت کرد که از مبارزه خسته نمی‌شد و الان نیز افراد زیادی در مملکت ما است که از جنگیدن با آمریکا و اسرائیل خسته نمی‌شوند. دشمنان سند 2030 را وارد کشور کردند تا نظام خانواده را دچار تزلزل کنند حکم این سند تصویب و اجرایی شد ولی مقام معظم رهبری جلوی این حرکت را گرفت. برای مقابله با این حرکات باید معارف اسلامی را عمیق بفهمیم.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: خداوند حضرت معصومه(س) را در قم و امام رضا(ع) را برای ما ایرانی ها در مشهد هدیه داد که ما نگوییم ما تنها هستیم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم درست است این برنامه‌ زحمت دارد ولی الان شما تنها نیستید اسلام توسط انقلاب اسلامی به بسیاری از مناطق جهان رسیده است و شما در اوج قدرت هستید. به مناطق دیگر اسلامی مانند عراق و یمن بروید ببینید دختران و زنان آنها در چه فضایی سیر می‌کنند.

خود را اسیر تلفن همراه نکنید

وی به بانوان تذکر داد و گفت: خود را اسیر تلفن‌های همرا نکنید اگر می‌بینید که شما را محدود و استعمار می‌کنند از آنها فاصله بگیرید و قدرت خود را بالا بببرید و سپس با این فضاها ارتباط بگیرید. کمترین بلایی که تلفن همراه سر ما می‌آورد این است که زمان ما را می‌گیرد و نمی‌گذارد به اصل بپردازیم و ایمان ومعرفتمان را عمیق کنیم و نمی‌گذارد انگیزه ساز برای مبارزه باشیم.

در مبارزه زن و مرد نداریم

این کارشناس مذهبی در پایان سخنانش گفت: در مبارزه زن و مرد نداریم. بلکه باید پرچم عفاف ، حیا و حجاب در جامعه بالاتر باشد زیراکه قانون یک جامعه اسلامی این را می‌گوید. حضرت زهرا(س)، دختران امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) که بالاترین حجت‌های خداوند هستند در اوج حیا و حجاب در میدان مبارزه حاظر شدند. بسیاری از زنان و دختران ما در زمان شاه فقط بخاطر حفظ حجاب تکه تکه شدند پس از شما که در عصر اسلام چشم باز کردید انتظار بیشتری می‌رود لذا برای حفظ حجاب اسلامی خود بکوشید.
یادآور می‌شود، پخش کلیپ سرود ملی، مولودی، شعر و دکلمه خوانی، اجرای گروه سرود یاسین، مسابقه و قرعه کشی از دیگر مراسم این جلسه بود.

زینب رحیمی
انتهای پیام

 

نظر شما