شناسهٔ خبر: 26834901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پوتین: با افزایش سن بازنشستگی در روسیه مخالفم

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد با طرح کنونی افزایش سن بازنشستگی مخالف است.
 طرح افزایش سن بارنشستگی در روسیه موجب بروز اعتراض هایی در این زمینه شده است.
این در حالی است که مطرح شدن موضوع سن بازنشستگی بر ضرورت اصلاح مقررات در این زمینه تاکید دارد تا از به خطر افتادن این نظام اجتماعی جلوگیری شود.
ولادیمیر پوتین با بیان این که با افزایش سن بازنشستگی مخالف است گفت: این موضوع (افزایش سن بازنشستگی) خوشایند اکثریت مردم نیست.
اظهارات رئیس جمهوری روسیه یک روز پس از آن صورت گرفت که نمایندگان پارلمان روسیه، در شور اول، به اصلاح قوانین مربوط به سن بازنشستگی رای دادند. این اقدام نمایندگان ، افزایش تدریجی سن بازنشستگی را تا 63 سال برای زنان و 65 سال برای مردان پیش بینی می کند. این در حالی است که در حال حاضر سن بازنشستگی در روسیه، برای زنان 55 و برای مردان 60 سال است.
این در حالی است که قرار است نمایندگان شور دوم را در پایان سپتامبر برگزار کنند.
طرح اصلاح قوانین مربوط به سن بازنشستگی که دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه آن را در اواسط ژوئن پیشنهاد کرده است، موجی از اعتراض ها را در روسیه در پی داشته است و به شدت موجب کاهش محبوبیت ولادیمیر پوتین شده است که آخرین حرف را خواهد زد.
پوتين افزود: تصمیم گیری نهایی هنوز اتخاذ نشده است و من باید به تمامی دیدگاه ها در این زمینه گوش کنم.

نظر شما